09
پنج شنبه 7 مهر 1401
شماره 8601
روز هفتم
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

مرد نکونام

چهره‌های ماندگار
3 دهه قبل از آنکه کارلوس کی‌روش پرتغالی به جنگ پدیده بازیکن سالاری در تیم ملی فوتبال ایران برود، یک مربی ایرانی یک تنه در برابر چنین جریانی ایستاد.
ویژه
زمانی مجله نیوزویک ماریسا مایر را به‌عنوان یکی از 10شخصیت آینده‌ساز در حوزه فناوری اطلاعات معرفی کرده و مجله فورچون هم او را جزو 50زن جوان و مهم در آینده قلمداد کرده است.
از وقتی شاعران، پاییز را با شعر همراه کردند، هنرمندان دیگر هم از این فصل پرماجرا برای خلق آثار رمانتیک الهام گرفتند و فیلم‌های بسیاری با این موضوع ساخته شده که برخی از آنها پاییز را به‌عنوان پنجره‌ای رو به عشق و زیبایی‌های شورانگیز تصویر کرده‌اند .
پاییز، مدرسه‌های بچه‌ها  و دانشگاه‌ها و... شروع شده؛ یعنی به این ترتیب باید فیتیله مسافرت‌ها و گردش‌ها را پایین کشید؟ نه البته، بالاخره بچه‌ها در هر سطحی که باشند، نیاز به گردش دارند تا مغزشان بهتر کار کند.
گل خانه
تابستان که تمام می‌شود حجم زیادی از سفرها کم و برای بعضی‌ها تمام می‌شود.
راضیه تجار از آن دسته زنان نویسنده‌ای است که در مسیر فعالیت ادبی خود، تجربه‌های متنوع و متعددی را پشت سر گذاشته است.
البته همیشه بین بهترین‌ها و بحث درباره آن بحث وجود دارد. اما یکی از بهترین‌های دفاع راست تاریخ فوتبال ایران را بدون شک باید مهدی مهدوی‌کیا دانست.

در فوتبال آمریکا انقلاب کردم

خاطره بازی با حسن نظری که یکی از بهترین مدافعان تاریخ فوتبال ایران است
در میانه‌های دهه 50و در روزهایی که ابراهیم آشتیانی، مدافع راست پرسپولیس و تیم ملی به مرز بازنشستگی نزدیک شده بود، یک جوان کم سن و سال خوزستانی در دفاع راست تیم صنعت نفت آبادان جولان می‌داد و زنگ خطر را برای همه مدافعان راست به صدا درآورده بود.
سنگ‌های بزرگ در رودهای زندگی

سنگ‌های بزرگ در رودهای زندگی

مثل فصل‌های سال که عوض می‌شوند، یک روز بر تن درختان لباس سبز جوانه می‌پوشانند و روز دیگر از آنها شاخه‌های خشک بی‌رنگ و رو باقی می‌گذارند، مسیر زندگی هم بارها تغییر جهت می‌دهد.
بلبل‌زبانی در زبان دوم
بلبل‌زبانی در زبان دوم
با شروع فصل مدارس و دانشگاه‌ها، بسیاری از دانش‌آموزان و دانشجویانی که به یادگیری زبان‌های خارجی علاقه‌مند هستند، شاید فرصت کمتری بیابند که برای یادگیری زبان دوم بخواهند در کلاس‌های عمومی و آموزشگاه‌ها ثبت‌نام کرده و حضور یابند.
اگر پادشاهی متحد بریتانیا تشکیل نشده بود اسکاتلند به تنهایی یکی از پرجاذبه‌ترین کشورهای دنیا به‌حساب می‌آمد؛ کشوری با جاذبه‌های تاریخی و دانشگاه‌های مهم و زیبایی‌های منحصر‌به‌فردی که هوش از سر گردشگران خارجی می‌برد.اسکاتلند بعد از انگلستان دومین کشور پادشاهی بریتانیا به شمار می‌آید .

خانه امن

راهنمای حقوقی
از بدو تشکیل جوامع بشری تاکنون، افراد برای رفع نیازهای خویش در جهت تأمین معیشت و پیشبرد و متعالی ساختن اقتصاد، همواره به دادوستد پرداخته‌اند.

وعده‌ها در سحرگاه

مطبخ خانه
صبحانه یکی از وعده‌های اصلی غذایی است که باید به آن توجه ویژه داشت. به همین دلیل انتخاب و خوردن یک صبحانه کامل و البته سالم از اهمیت بسیاری برخوردار است.

جادوی طبیعت در ییلاق گیلان

روستاگردی همیشه شیرین است. رفتن به سمت مناطقی که از بافت و تراکم شهری و این هیاهو و روزمرگی به دور هستند، بسیار می‌تواند حال و هوای هر فردی را تغییر دهد.
PDF روز هفتم
کوتاه روز هفتم
این موزه مجموعه‌ای ارزشمند از سکه‌های قدیمی را دارد که قدمت بعضی از آنها به 2700سال قبل برمی‌گردد.
قندوشکر در سبد غذایی ما ایرانی‌ها از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.
برای نسلی که سال‌های دفاع‌مقدس را به چشم ندیده و در آن روزهای پرحادثه هنوز به دنیا نیامده بوده، تنها راه دانستن درباره واقعیت این رویداد مهم، نشستن پای خاطرات مردان و زنانی است که آن روزها را زندگی کرده‌اند.