09
پنج شنبه 30 تیر 1401
شماره 8548
روز هفتم
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

از واکس زدن کفش تا تولید صنایع غذایى

داستان زندگی مرتضی سلطانی از آن ماجراهای عجیب و پر فراز و نشیب است؛ مدیری خودساخته که از واکس زدن کفش و قبرشویی به یکی از تولید‌کنند‌گان صنایع غذایی در کشور رسید.
ویژه
وقتی حرف از دسر به میان می‌آید مانند ریشه این اسم همه به یاد خوراکی‌های اروپایی یا همان فرنگی می‌افتند، درحالی‌که در کشور خودمان چندین مدل دسر خوشمزه و مقوی داریم که می‌توانند یک پیش‌غذا یا میان‌وعده عالی باشند.
یکی از بحث‌های رایج این روزها، اجاره و اجاره‌بهاست.
این روزها سریال «مستوران» از شبکه یک سیما در حال پخش است؛ سریالی متفاوت که توانسته با جذب 15درصد مخاطبان پربیننده‌تر از سریال‌های دیگر باشد.
تماشاگران قدیمی فوتبال می‌دانند که «شاهین» صرفا نام یک باشگاه بزرگ در پایتخت نبود. شاهین مکتبی بود که مرامنامه‌اش درس بود و اخلاق و بسیاری از بزرگان و تحصیل‌کرده‌های فوتبال ایران در این باشگاه رشد کردند.
امروزه سطح ارتباطات و مراودات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و... مردم خیلی‌خیلی بیشتر از هر دوره‌ای شده است. طبیعی است که اشکالات زیادی هم پیش می‌آید.
یکی از پرمخاطب‌ترین ژانرهای سینما و تلویزیون را باید سریال‌های پلیسی و جنایی و... دانست؛ روایت‌هایی که همیشه جواب می‌دهند و حس تعلیق و دنبال‌کنندگی خوبی را نزد مخاطب ایجاد می‌کنند.

مردم بهترین تعیین‌کننده حد و مرز برای کمدین هستند

با مجید افشاری، استندآپ کمدین و مجری شبکه نسیم
تا همین چند سال پیش، کلمه استندآپ کمدی جایی در دایره لغات آشنای ما نداشت و کمتر درباره‌اش شنیده بودیم. معدود کسانی بودند که اجرای برنامه‌های خنده‌دار و طنز را برعهده داشتند و همه‌چیز در فیلم‌ها و سریال‌های کمدی خلاصه می‌شد اما از چند سال قبل با اجرای برنامه «خنداننده شو»، ناگهان با مفهوم تازه‌ای آشنا شدیم، استندآپ کمدی و فردی که تلاش می‌کند مخاطبان را بخنداند.
مروارید اقیانوس هند

مروارید اقیانوس هند

حتماً تاکنون نام چای سیلان را شنیده‌اید. سیلان در ایران به‌عنوان یکی از برندهای چای شناخته می‌شود اما از روزگار قدیم نام یکی از زیباترین و توریستی‌ترین کشورهای دنیا در جنوب آسیا بوده است؛ کشوری که اکنون به‌نام سریلانکا شناخته می‌شود و بسیاری از بناهای تاریخی آن از دوران باستان به‌جا مانده است.
قدم‌زدن از فرش تا عرش!
قدم‌زدن از فرش تا عرش!
برای رفتن به دامان طبیعت سلایق و علایق آدم‌ها متفاوت است. یعنی یکی از دغدغه‌های اساسی بسیاری از ما برای یک روز تعطیل، انتخاب محل گشت‌وگذار است. معمولا هر کدام از اعضای خانواده بنا به‌نظر شخصی خود، مکانی را پیشنهاد می‌دهد و به دفعات ممکن است پیش آمده باشد که سلیقه‌ها باهم هماهنگ نبوده و تصمیم‌گیری به‌سختی انجام می‌شود.
در فوتبال ایران فقط چند نفر را می‌توان یافت که نامشان بعد از مرگ، جاودانه شد و محراب شاهرخی یکی از آنهاست؛ فوتبالیست سیه‌چرده و خوش‌تکنیکی که به‌واسطه شباهت غریبش به پله، فوتبالیست افسانه‌ای، به مروارید سیاه فوتبال ایران معروف شد اما در قامت مربی هرگز به آنچه استحقاقش را داشت نرسید.

دربست تا دل طبیعت

صبح یک روز تعطیل  یا آخر هفته هیچ‌چیزی جز استراحت نمی‌تواند فراغت از کار و رزومرگی را رقم بزند.

5دلیل شکست در کسب‌وکارها

راهنمای کسب‌ وکار
غالب ما دوست داریم که یک کارآفرین باشیم. اما کارآفرین بودن و شدن کار همه ما نیست.

خوردنی‌های چندهزارساله

آش این غذای اصیل و سنتی ایرانی آنقدر در تاریخ و فرهنگ ایران ریشه دوانده است که پیدا‌کردن سر این ریشه که چه زمانی برای نخستین بار طبخ شده است ممکن نیست اما همین قدر می‌دانیم که قدمتی طولانی و چند هزارساله دارد.
PDF روز هفتم
کوتاه روز هفتم
جین سینسرو، سخنران و نویسنده‌ حوزه‌ موفقیت این نکته‌ مهم را یادآوری می‌کند که دلیل اصلی دنبال نکردن عادت‌ها، همراه نبودن افکار و احساسات ما با عملی است که آن را انجام می‌دهیم.
آسیا، قاره‌ای وسیع با زیبایی‌های طبیعی فراوان، کشورهای مختلف، فرهنگ‌ها و مردمان گوناگون است.
مگر می‌شود حرف کمدی باشد و یاد آن مرد کت و ‌شلواری با سبیل نصفه و عصایی در دست نیفتیم؟با شنیدن کمدی بی‌شک نخستین نامی که در ذهن بسیاری پررنگ می‌شود، چارلی چاپلین، کمدین مشهور انگلیسی است.