• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
پنج شنبه 30 تیر 1401
کد مطلب : 166447
+
-

5دلیل شکست در کسب‌وکارها

غالب ما دوست داریم که یک کارآفرین باشیم. اما کارآفرین بودن و شدن کار همه ما نیست. در مسیر کارآفرینی و ایجاد کسب‌وکار، غالبا مشکلاتی پیش می‌آید که شاید در اختیار من و شما نباشد و شاید هم باشد. اما چرا غالب کارآفرینی‌ها و تجربه‌های کارآفرینان شکست می‌خورد؟ در اینجا به‌طور خلاصه، 10دلیل بزرگ شکست کارآفرین‌ها و ایجادکنندگان کسب‌وکارها را مرور می‌‌کنیم.

توجه نکردن به مشتری‌ها

01 پول دست مشتری است و سود هم در همین پولی است که دریافت می‌کنید و اساسا کسب‌وکارها هم ایجاد می‌شود تا سودآوری کنند، به همین راحتی. اگر مشتری را نبینید و حواس‌تان به نیازهای او نباشد، کارتان تمام است. حواس و توجه‌تان به او باشد، از او درباره‌ کارها و محصولات و خدمات بپرسید و بهترین خدمات را به او بدهید.

تقلید از دیگران

02 بسیار دیده می‌شود که طرف سرمایه‌ای دارد و می‌بیند که فلان کسب‌وکار خوب دارد جلو می‌رود و می‌رود همان کار را انجام می‌دهد. این چیزی است که به روش چینی معروف شده. درحالی‌که شاید شما مسیر طی شده و مزیت‌های موجود در آن کسب‌وکار را ندیده باشید و همین شما را زمین بزند.

نداشتن تجربه و مهارت لازم

03 باید وارد حوزه‌ای شوید که به‌راحتی با آن ارتباط می‌گیرید و با آن به‌طور کلی راحت هستید. در اینجا باید درک داشته باشید که نیاز به تخصص و مهارت بالایی هم دارید و صرفا وجود سرمایه و منابع انسانی و املاک و... کفایت نمی‌کند. گاهی بی‌تخصصی و بی‌مهارتی به راحتی شما را زمین می‌زند.

حساب و کتاب نداشتن

04 اول اینکه باید بودجه لازم و کافی را داشته باشید و بدون این بودجه کارتان خیلی سخت است؛ مگر اینکه مزیت نسبی فوق‌العاده‌ای داشته باشید یا نیروی انسانی متعهد که قرار است بعدها حقوق بگیرد و شبیه آن. بودجه کافی به‌معنای نه کم و نه زیاد است. ضمن اینکه بعدتر باید حساب و کتاب دقیقی هم داشته باشید و حتی اگر کسب‌وکار خانوادگی هم راه می‌اندازید، قاعده «حساب حساب کاکا برادر» را داشته باشید.

به جریان انداختن نقدینگی به صورت ضعیف

05 اگر نقدینگی شما، نتواند هزینه‌ها و دیگر مخارج شما را جبران کند، به مشکل حادی می‌خورید. حواس‌تان به نرخ سوخت هم باشد؛ یعنی اینکه چقدر از نقدینگی شما در این جریان به هدر رفته است و با توجه به آن باید نقدینگی شما قدرت پوشش هزینه‌ها را داشته باشد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید