09
پنج شنبه 29 اردیبهشت 1401
شماره 8500
روز هفتم
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

سفر به هندوستان ایران

رفته‌رفته هوا به سمت گرم شدن می‌رود و رد پای تابستان و آفتاب سوزانش در بیشتر مناطق کشور خودنمایی می‌کند اما هنوز مناطق بکر و طبیعی زیادی وجود دارد که هوا و لطافت بهاری آنجا روح آدم را جلا بدهد و زیر سایه درختان تنومند و سر به فلک کشیده و موسیقی جریان آب ساعاتی را سپری کنیم.
ویژه
سعید پیردوست برای علاقه‌مندان سریال‌های ایرانی و همچنین سینما چهره و نامی شناخته شده است. هرچند اغلب این هنرمند 85ساله را با کارهای طنز مهران مدیری به‌خاطر می‌آورند.
امیرغفارمنش این روزها با سریال محبوب و پرمخاطب «خوشنام» مهمان خانه ایرانی‌هاست؛ سریالی که در‌ماه مبارک رمضان پخش آن شروع شد و مورد اقبال و استقبال مردم و ببیندگان تلویزیونی قرار گرفت. براساس اعلام نظرسنجی مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما در بین سریال‌هایی که در‌ماه مبارک رمضان ۱۴۰۱ از تلویزیون پخش شد، سریال خوشنام که از شبکه یک روی آنتن رفت با ۲۶درصد مخاطب و ۷۶.۴ درصد رضایت مخاطبان جزو سریال‌های موفق رسانه ملی بوده است.
در دهه 30 که تیم‌های ورزشی ایران آرام آرام برای حضور در نخستین مسابقات بین‌المللی آماده می‌شدند، والیبال یک رشته نوظهور بود. والیبالیست‌ها از زمین‌های خاکی به باشگاه‌های تازه تأسیس رسیده بودند و قرار بود تیم ملی والیبال ایران سر و شکل بگیرد و راهی مسابقات برون‌مرزی شود.
با از راه رسیدن اردیبهشت و خرداد، میوه‌های تازه و نوبرانه هم روانه بازار می‌شوند؛ میوه‌های خوش آب و رنگی که دهان را آب می‌اندازد و برای هر بیننده‌ای حتی تصویر و تصور خوردن‌شان هم لذتبخش است.
مهم است؛ اینکه چه می‌گویی. شاید فکر کنی که چه اهمیتی دارد؟ این اهمیت، برای اطرافیان تو، خانواده تو و دوستان تو قابل تعریف است. گاهی یک حرف، می‌تواند در این دایره اثرگذاری، تأثیری بگذارد که نمی‌توانی متوجه اهمیت بالایش بشوی.
شهرهای شمالی کشور نه‌تنها به‌دلیل سرسبزی و طبیعت زیبایشان جزو مقاصد گردشگری مسافران در فصل‌های مختلف به شمار می‌روند بلکه به‌دلیل برخورداری از تنوع غذایی بالا نیز زبانزد خاص و عام هستند.

کار در شبکه نمایش خانگی راحت‌تر از تلویزیون است

گفت‌وگو با غلامرضانیکخواه، پیشکسوت سریال‌های طنز تلویزیونی که این روزها در قاب شبکه نمایش خانگی ایفای نقش می‌کند
به قول مهران مدیری آدم خیلی جدی و تلخی است و چهره‌اش بیشتر شبیه دیپلمات‌هاست تا بازیگران طنز اما سال‌هاست با همان چهره جدی و رسمی، در نقش‌های کمدی ظاهر شده و خاطرات شیرینی برایمان ساخته است.
تختی گفت باید کشتی گیر شوی

تختی گفت باید کشتی گیر شوی

از نسل اول ورزشکاران ایرانی که مجال حضور در مسابقات برون‌مرزی را پیدا کردند چند نفر بیشتر باقی نمانده‌اند. ورزشکارانی مثل غلامحسین نوریان که بازیکن شاخص نخستین تیم ملی فوتبال بود یا برادران مشحون که بسکتبال ایران با نام آنها عجین شده و تیمور غیاثی که در دهه50 پرنده بی‌بدیلی بود و صاحب رکوردهای افسانه‌ای.
به سوی فراموشی
به سوی فراموشی
حتماً از زبان بسیاری از سالمندان شنیده‌اید که نگران ابتلا به آلزایمر هستند. حتی جوان‌ترها هم گاهی به این فکر می‌کنند که اگر به آلزایمر مبتلا شوند چه اتفاقی برایشان می‌افتد.
برخی کشورهای دنیا را با بناهای تاریخی، میراث‌های فرهنگی یا ویژگی‌های جغرافیایی‌شان می‌شناسند؛ مثل «تاج‌محل» در هندوستان یا «تخت جمشید» که به‌عنوان یادگار ایران باستان شهرت جهانی دارد و یکی از باشکوه‌ترین بناهای تاریخی دنیا به شمار می‌رود.

او که گفت آری؛ او که گفت نه

بعضی از فیلم‌ها و سریال‌ها به‌دلیل اینکه روایت‌کننده تقابل قدیمی و همیشگی بین خیر و شر و تقابل نیکی و بدی هستند و داستان آنها پر از دوراهی‌های سخت و دشوار بین درست و غلط است مورد استقبال و توجه بینندگان قرار گرفته‌اند.

سیاحت و تجارت

سفر در بغرنج‌ترین مقاطع زمانی، بخشی جدانشدنی از زندگی مردم در سراسر جهان بوده است.

ترکیب کله‌شقی و انعطاف‌پذیری

بعد از آنکه جف بزوس نام کسب‌وکار خود را آمازون گذاشت، آن رودخانه قدیمی و معروف به دومین حدس آدم‌هایی تبدیل شد که این نام را می‌شنوند. این قدرتی است که تنها به وسیله آدم‌هایی معمولی با تفکری غیرمعمولی به‌دست می‌آید.
PDF روز هفتم
کوتاه روز هفتم
رولف دوبلی این کتاب را هم با سبک و چارچوبی شبیه کتاب قبلی خود یعنی «هنر شفاف اندیشیدن» نوشته است: مطالبی کوتاه و روان از جنس روانشناسی زندگی روزمره.
در چند دهه اخیر سریال‌های‌ طنز زیادی از شبکه‌های مختلف تلویزیونی پخش شده و به‌اصطلاح روی آنتن رفته اما تنها برخی از آنها با اقبال عمومی و استقبال مخاطبان روبه‌رو شدند.
در کشور پهناور ایران وجب‌به‌وجب آن می‌توان دیدنی و جاذبه طبیعی تاریخی یافت که هر کدام از جهاتی مهم و زیبا هستند. حتی در دل کوه و کویر و جنگل و دریا هم از این دست موارد به وفور یافت می‌شود و کمتر بیننده‌ای پیدا می‌شود که با دیدن این آثار طبیعی و تاریخی پی به عظمت و شکوه این کشور پهناور نبرد.