07
پنج شنبه 29 اردیبهشت 1401
شماره 8500
بین‌الملل
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
جو بایدن در سخنانی با ابزار تسلیت به خانواده‌های قربانیان سیاهپوست تیراندازی در بوفالو نیویورک، برتری‌جویی سفید‌پوستان را مثل زهر توصیف کرد و گفت که فرد مهاجم از ایدئولوژی منحرف برتری‌جویی سفید‌پوستان الهام گرفته است.
جهان‌نما
85روز از آغاز جنگ اوکراین می‌گذرد و طی این مدت آنچه بیش از هرچیز جنگ را پیش چشم جهان به تصویر کشیده، ویدئوهایی است که از حمله پهپادهای اوکراینی به ستون‌های زرهی، ادوات توپخانه‌‌ای و سیستم‌های دفاع موشکی روسیه منتشر شده است. ویدئوهایی که از سوی وزارت دفاع اوکراین در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شوند، با آهنگ‌های حماسی اینگونه القا می‌کند که روس‌ها بازنده نبرد هستند.

آمریکا غرق در اسلحه

پاگرفتن نظریه‌های نژادپرستانه در جامعه آمریکا که سیاهپوستان را عامل کمبود‌ها و مشکلات سفید‌پوستان می‌دانند به افزایش خشونت‌های مسلحانه در این کشور منجر شده است
گزارش
هنوز 5ماه از آغاز سال 2022نگذشته، اما تعداد تیراندازی‌های گروهی در آمریکا به 201مورد رسیده است. فهرست شهرها و ایالت‌هایی که تیراندازی‌ها در آنها تمامی ندارد.

بشقاب‌پرنده‌ها سر از کنگره آمریکا در آوردند

کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا دیروز در نشستی با حضور مسئولان وزارت دفاع این کشور، بعد از 50سال بار دیگر پرونده اشیای ناشناس پرنده UFO که اصطلاحا به آنها بشقا‌ب‌پرنده گفته می‌شود را باز کرد.این جلسه در دو نوبت علنی و غیرعلنی برگزار شد.
نقل‌قول/نیکولای پاتروشف، رئیس شورای امنیت روسیه
غرب از اوکراین به‌عنوان بهانه‌ای برای ایجاد یک جنگ اعلام نشده علیه مسکو استفاده کرده است.
PDF بین‌الملل
کوتاه بین‌الملل
براساس تازه‌ترین گزارش اداره ملی آمار انگلیس، نرخ تورم در این کشور در ماه گذشته میلادی به ۹درصد رسیده است.