21
پنج شنبه 29 اردیبهشت 1401
شماره 8500
جامعه
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
مسئولان سازمان غذا و دارو دلیل کمبود مقطعی در تامین شیرخشک‌های رژیمی را تأخیر در تخصیص ارز با کیفیت دانسته و در عین حال اعلام کردند که شیرخشک‌های رژیمی مشمول دریافت ارز دولتی و غیریارانه‌ای هستند و بر همین اساس هم برای جلوگیری از خروج این فرآورده‌ها از زنجیره توزیع و عرضه، بخشنامه‌ای مبنی بر الزام شرکت‌های پخش و داروخانه‌ها به ثبت اطلاعات فروش و عرضه شیرخشک‌های رژیمی و غذاهای ویژه در سامانه TTAC به معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور ابلاغ شد.
هم‌اکنون در کشور داریم. به‌گفته رئیس مؤسسه تحقیقات جمعیت کشور میانگین سنی جمعیت کشور در ۳۰سال آینده به حدود ۴۸ سال می‌رسد و می‌توان گفت در سال ۱۴۳۰ حدود ۳۳درصد از جمعیت کشور سالمند می‌شود.

معلولان مشغول پاسخگویی هستند

گزارش میدانی همشهری از مرکز پاسخگویی به جامانده‌های یارانه که تمام کارکنان آن از افراد دارای معلولیت هستند و ماجرای تماس گیرندگان را روایت می‌کنند
گزارش
«سلام، وقت‌بخیر، کد 670هستم، بفرمایید.» این آغاز گفت‌وگوی اپراتور مرکز پاسخگوی سامانه 6369 است با یکی از جاماندگان یارانه‌های افزایش‌یافته دولت. یک نفر از آن سوی خط فریاد می‌کشد که حقوق ماهانه‌اش کمتر از 3میلیون تومان است اما یارانه برای او واریز نشده. «کد 670» به پشتی ویلچرش تکیه می‌دهد و سعی می‌کند پاسخ آرامی به تماس‌گیرنده عصبانی بدهد.