22
پنج شنبه 29 اردیبهشت 1401
شماره 8500
دانش‌وفناوری
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

مرگ «اینسایت» در مریخ

فضا
لندر اینسایت ناسا که برای انجام ماموریت بررسی دقیق‌تر مریخ در این سیاره حضور داشت، به ‌احتمال زیاد به ‌زودی توانایی ارسال داده و عکس را به زمین از دست می‌دهد.
ویژه
مدیر دبیرخانه کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری کشور از صدور 12هزار و 980ضمانت‌نامه به ارزش ۸۲۵۰میلیارد تومان برای شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد.
دانش
اکنون بیش از یک سال است که واکسن‌های اصلی کووید-19به طرز قابل‌توجهی و حتی شگفت‌انگیزی در برابر سویه‌های مختلف ویروس کرونا که براساس الفبای یونانی آلفا، بتا، گاما، دلتا خوانده می‌شوند، خوب عمل کرده‌اند.

توفان وحشت در بازار ارزهای دیجیتال

رمزارزها، روزهای بسیار سختی را سپری می‌کنند اما همچنان امیدوارند که بار دیگر به اوج بازگردند
رمزارز
قیمت بیت‌کوین به پایین‌ترین حد خود از سال 2020سقوط کرد. کوین‌بیس، صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال، ارزش خود را کاهش داد. یک ارز دیجیتال که خود را به‌عنوان یک وسیله مبادله پایدار معرفی می‌کرد، سقوط کرد و بیش از 300میلیارد دلار در اثر سقوط قیمت ارزهای دیجیتال حذف شد.
بحران سردرگمی در توییتر

بحران سردرگمی در توییتر

درحالی‌که ایلان ماسک با ادعاهای خود به‌دنبال پایین آوردن قیمت خرید توییتر است، تعدادی از نیروهای ارشد این شبکه‌اجتماعی می‌خواهند این شرکت را ترک کنند
درحالی‌که به‌نظر می‌رسد ایلان ماسک، بنیانگذار تسلا موتورز از خرید توییتر منصرف شده و به‌دنبال لغو کردن پیشنهاد خود است، 3پرسنل این شبکه اجتماعی نیز استعفای خود را اعلام کرده‌اند.
انحصار فیبر نوری مخابرات برداشته می‌شود
انحصار فیبر نوری مخابرات برداشته می‌شود
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره رفع انحصار مخابرات در واگذاری اتصال کاربران خانگی به شبکه فیبر نوری و کاهش هزینه‌های آن با هدف افزایش سرعت اینترنت گفت: مخابرات، بازیگر اصلی نیست و قرار نیست همه کارها را مخابرات انجام دهد.