09
پنج شنبه 26 اسفند 1400
شماره 8464
روز هفتم
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

بچه‌هایی که باید ثروت‌ساز شوند

کدام پدر و مادری هست که دوست نداشته باشد فرزندش یک زندگی ایده‌آل داشته باشد؟ با اینکه بیشتر والدین درگیر مشکلات مالی بوده و چند شیفت کار می‌کنند اما همیشه نگاه‌شان به آینده فرزندان‌شان است که زندگی خوبی داشته باشند.
ویژه
همین لحظه که شما این روزنامه را به‌دست گرفته‌اید و صفحه‌های آن را بالا و پایین می‌کنید، سفر بسیاری از هموطنان شروع شده و هر کدا‌مشان به سمتی از این سرزمین پهناور در حرکتند.
فصل بهار و حتی نیمه بهار بهترین زمان سفر به شهر خوانسار است. با شروع این فصل دشت‌های لاله پر می‌شوند از این گل زیبا که چشم‌نوازی آنها هوش از سر هر آدمی می‌برد.
مولفان این کتاب 2شناخت‌درمانگر هستند. جفری یانگ و ژانت کلوسکو در این کتاب 11الگوی مخرب رفتاری را که تکرارشونده‌اند بررسی کرده‌اند؛ الگوهایی که تأثیر آنها در امروز و در تمام بخش‌های فردی و اجتماعی زندگی ما تأثیرگذارند. آنها با بهره‌گیری از رویکردهای «شناخت‌درمانی» و «طرح‌واره‌درمانی» روشی مؤثر را در بهبود مشکلات اشخاص و بیماران، در پیش‌گرفته‌اند.
وقتی صحبت از قضاوت و داوری در دنیای ورزش به میان می‌آید خیلی‌ها به‌طور ناخودآگاه از پیر لوئیجی کولینا، داور سرشناس ایتالیایی با آن هیبت بی‌مانندش یاد می‌کنند و از او به‌عنوان بهترین داور تاریخ فوتبال نام می‌برند.
بعضی‌ها با ذوق و شوق منتظر رسیدن تعطیلات هستند و هزار‌و‌یک برنامه ریخته‌اند تا نوروز را خوش بگذرانند.
آداب نوروز همواره در طول تاریخ مورد توجه پادشاهان ایرانی بوده؛ از ایران باستان‌گرفته تا دوره قاجار و پهلوی، آداب مختلف و همچنین مشترکی در نوروز در دربار رایج بوده است.

بهار به جاده زده است

بهاری‌ترین مسیرهای ایران کدام‌ هستند
سال که تحویل می‌شود انگار در خانه نشستن هم سخت می‌شود و در واقع سخت‌ترین کار دنیا در خانه ماندن است.
سلام به ز نیرو بود مرد را راستی

سلام به ز نیرو بود مرد را راستی

یکی از رایج‌ترین اتفاقاتی که در تعطیلات نوروزی می‌افتد، کم‌تحرکی شهروندان است. طبیعی است که نشستن جلوی تلویزیون و خوردن تنقلات و... حال و حوصله تحرک را هم از همه خواهد گرفت.
سمفونی گیاهان و درختان
سمفونی گیاهان و درختان
ذخیره ژنتیک گیاهی کشور در باغ 145هکتاری گیاهشناسی نگهداری می‌شود؛ باغی که در زمره آثار ملی به ثبت رسیده و با رسیدن بهار، زیبایی‌های آن دوچندان می‌شود.
شاید چند دهه دیگر باید بگذرد تا یک داور ایرانی به تیم داوری فینال جام‌جهانی فوتبال راه پیدا کند و به‌عنوان کمک‌داور در یکی از مهم‌ترین دیدارهای تاریخ فوتبال پرچم بزند.

یاد بگیرید برای پول کار نکنید

این روزها همه با مشکلات مالی روبه‌رو هستند، حتی شما دوست عزیز! اما نکته مهم‌تر این است که غالب مردم، با اینکه می‌دانند باید برای بخش مالی و اقتصادی زندگی‌شان فکری اساسی بکنند، اساساً نسبت به هوش مالی و آموختن آن بی‌اعتنا هستند

بهار در دیس

چراغ مهمانی‌ها و دورهمی‌های خانوادگی در نوروز با طبخ غذاهای محلی روشن می‌شود. اینکه غذاهای مخصوص نوروز در هر استانی چه ترکیبی دارد، بسته به مواد اولیه‌ای است که در این شهرها در دسترس قرار دارد؛ از انواع سبزی‌های بهاره گرفته تا لبنیات و گوشت و... و البته گرما و سرمای هر اقلیم.

سال تازه، روان تازه

خیلی از ما با شروع هر سال جدید، در فهرست برنامه‌هایی که برای خودمان نوشته‌ایم، از اقداماتی نام برده‌ایم که قصد داریم برای حفظ سلامتی خودمان انجام دهیم.
PDF روز هفتم
کوتاه روز هفتم
خیلی از ما عادت داریم در نخستین روزهای سال جدید، یک فهرست بلندبالا از برنامه‌های سال پیش‌رو بنویسیم و برای انجام کارهایی که دوست داریم نقشه بکشیم.
احسان چوبدار، شاعر جوانی که کار نوشتن در حوزه‌های تئاتر و نمایشنامه و سرودن شعر و ترانه را از سال 78آغاز کرده، امسال را با انتشار آخرین مجموعه شعرش با نام «رژه روی رؤیای چهارم ژانویه» در تقویم شاعری خود ثبت کرده است.
انجام بازی‌های فکری در دورهمی‌های خانوادگی ریشه در فرهنگ و سنت ایرانی دارد. قدیم‌ها بازی‌هایی مثل اسم فامیل، دوزبازی و... بین خانواده‌ها سکه رایجی داشت اما با ورود بازی‌های کامپیوتری به زندگی مردم چنین سنت‌هایی آرام آرام به فراموشی سپرده شد و از یادها رفت.