• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
پنج شنبه 26 اسفند 1400
کد مطلب : 156820
+
-

کوتاه/ خوانسار


فصل بهار و حتی نیمه بهار بهترین زمان سفر به شهر خوانسار است. با شروع این فصل دشت‌های لاله پر می‌شوند از این گل زیبا که چشم‌نوازی آنها هوش از سر هر آدمی می‌برد. وجه تمایز بیشتر این دشت‌ها وجود گونه واژگون لاله است که در اطراف خوانسار به وفور قابل رویت است. البته از نیمه‌های اردیبهشت کم‌کم باید با این دشت‌ها خداحافظی کرد.


محلات
شهرستان محلات به‌گفته بسیاری از کسانی که در این شهر در رفت‌وآمد هستند حال و هوایی متفاوت دارد. آرامش، سکوت و حس خوب، هدیه این شهر به مسافران است. حال اگر در روزهای اول بهار و زمانی که گل‌ها و درختان شکوفه زده‌اند و عطر آنها فضای شهر را پر کرده به محلات بروید، این حال خوب، هدیه این شهر به شماست.


فومن
استان گیلان در سرسبزی زبانزد است و برکسی پوشیده نیست که پوشش سبز گیاهی در تمام این استان گسترانده شده است. اما شهر فومن و اطراف آن در فصل بهار یک جور دیگر زیباست. این شهر که در نزدیکی روستای ماسوله و منطقه توریستی قلعه‌رودخان واقع شده، در روزهای بهار پر است از شکوفه‌های رنگارنگ که در خیابان‌های این شهر می‌توان مشاهده کرد.


شهمیرزاد
استان سمنان تابستان‌های بسیار گرمی دارد اما دو ویژگی این استان را متمایز کرده است. وجود کویر در جنوب و کوه‌های البرز در شمال آنکه به‌راحتی هر دو قابل دسترس هستند. شهر شهمیرزاد در این استان نسبتاً گرم اما بهاری متفاوت دارد؛ این شهر به‌دلیل قرار گرفتن در ارتفاع، اوایل بهار بسیار سرسبز و همراه با هوایی معتدل است.


کرمانشاه
کسی نیست که در بهار به کرمانشاه رفته باشد و عاشقش نشده باشد. عطر شکوفه‌های بهاری در تمام کوچه پسکوچه‌های این شهر فضا را پر می‌کند و رقص این شکوفه‌ها زیر باد و نم باران تصویری کارپستالی از بهار این شهر در ذهن‌ها حک می‌کند. این شرایط معمولاً تا اوایل اردیبهشت ادامه دارد و بعد از آن هوا به سمت گرم شدن می‌رود.

این خبر را به اشتراک بگذارید