05
پنج شنبه 10 تیر 1400
شماره 8258
روز هفتم
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

حال این تابستان سرد است!

یادداشت
می‌دانم باید عاشق شد و رفت! اما من این روزها حالم مزخرف و به‌درد‌نخور است. درگیر خودم هستم چون هرچه که هست و چیزهایی که قرار است باشد علیه من است، پس می‌خواهم سر به تنم نباشد! مانده‌ام چه کنم داوطلبانه ویروس جهش‌یافته کرونا یعنی دلتاوالفا را در آغوش بگیرم تا در چشم به‌هم زدنی از شر خودم راحت شوم!
ویژه
وقتی که از آبشارهای بزرگ دنیا صحبت می‌شود، نام‌هایی چون ایگواسو، ویکتوریا، نیاگارا، آنجل، کایتر، نیل آبی و... مطرح می‌شود که در چهارگوشه دنیا هستند.
شاید اگر از هر کدام از ما بخواهند نام چند قطعه یا آلبوم موسیقی فولکلوریک و محلی را نام ببریم، همه متفق‌النظر یاد گروه موسیقی «رستاک» بیفتیم؛ گروهی که اصلا با همین سبک محلی‌شان به شهرت رسیدند و دست‌کم به اندازه یک آهنگ محلی برای همه ما آشنا هستند.
​​​​​​​در فیلم پدرخوانده، یک جایی، یک بنده خدایی از دون کورلئونه حرف می‌زند. بعد می‌گوید که پدرش، یعنی همان پدرخوانده، پیشنهادی به آنها، یعنی گروه دیگر مافیایی، می‌دهد که نتوانند ردش کنند؛ این‌قدر که خوب باشد.
زور خانه
از همان ابتدا قرار بود قهرمان جهان شود و با قهرمانی در مسابقات آسیایی یک قدم دیگر تا بدل‌شدن به نخستین بانوی طلایی تکواندوی ایران در مسابقات جهانی فاصله دارد.
دنبال جای خنک برای این روزهای گرم تابستان می‌گردید؟ نگران کرونا و ابتلا به این ویروس منحوس هستید؟ ما یک پیشنهاد برای‌تان داریم که هم سلامت‌تان حفظ شود و هم از شر گرما خلاص شوید.
در اتاق‌های کوچک و نمور پشت‌قفس‌ها و بدون اعتنا به بوی تند و تیزی که گاهی متعفن می‌شود و فضای باغ‌وحش را پر کرده، لقمه‌ها را آماده می‌کنند؛ مثل آشپزهایی که هر روز باید شکم یک جماعت پرخور و شکم‌باره را سیر کنند در این اتاقک‌ها محبوس مانده‌اند.
گپ‌و‌گفتی غیرپزشکی با دکتر مینو محرز؛ ستاره این روزهای دنیای پزشکی ایران

به خاطر ورزش سرپا هستم

کرونا که آمد، خیلی چیزها را عوض کرد؛ خیلی زندگی‌ها و باورها و رویه‌ها و عادت‌ها و چیزهای دیگر را. روزهای اول البته اضطراب زیادی درباره این ویروس و شیوع آن وجود داشت.
از کهکشان‌ها به بازار وکیل رسیدیم

از کهکشان‌ها به بازار وکیل رسیدیم

از مهر‌ماه سال 1396که نخستین آلبومشان را با نام «تهران مریخ» منتشر کرده‌اند، نام خودشان و دوئت گروه موسیقی 2نفره «لیرا» را در دنیای موسیقی مطرح کردند.
گرما تو را نزند!
گرما تو را نزند!
از بزرگ‌ترین مشکلات تابستان، کم شدن آب بدن و گرمازدگی است.
انسان از همان روزهایی که روی کره زمین موجودیت پیدا کرد و دید که باید با خودش و تنهایی‌های خودش و این کره خاکی کنار بیاید، درگیر با پزشکی هم بوده است. البته نه به این معنی که دکتری بداند و طبابت بشناسد و جراحی کند و بیمارستان داشته باشد و شبیه آن.

داستان یک نسل‌کشی فرهنگی

طی روزهای اخیر، انتشار خبرهایی باعث شده است تا کانادا، در صدر اخبار قرار گیرد.

زندگی می‌گوید اما باز باید زیست*

خبرها هر روز تعداد جانباختگان کرونا را دقیق اعلام می‌کنند. هر عدد یعنی یک جان عزیز که از دست رفته و یک خانواده که سوگوار ازدست‌دادن عزیزی شده‌اند.

جنگ روح با جسم

وقتی جسم‌مان بیمار می‌شود، کمترین تأثیر روحی آن، بی‌حوصلگی است. خیلی از ما این اتفاق را در زمان بیماری‌های مختلف تجربه کرده‌ایم که درد جسمی باعث می‌شود دیگر چندان حال و حوصله نداشته باشیم، احساس افسردگی و اندوه کنیم و خلق و خوی‌مان تغییر کند.
PDF روز هفتم
کوتاه روز هفتم
اگر از آن دسته افرادی هستید که ترجیح می‌دهید به جای خواندن رمان‌های بلند و تاریخی، فیلم‌هایشان را ببینید، سریال «جنگ و صلح» را از دست ندهید.
شاید تاکنون فقط نام بازیگران مرد را در عرصه هنرهای رزمی شنیده باشید اما از نام میشل یوه، بازیگر زن چینی- مالزیایی که با لقب ملکه سینمای رزمی شناخته می‌شود هم نمی‌توان به سادگی عبور کرد.
همه ما حتی یک‌بار هم که شده تجربه آشپزی و درست‌کردن غذا را داشتیم. آشپزی در کنار لذت و خوشمزگی‌هایش، خطراتی هم دارد که گاهی نامحسوس سلامت ما و دیگران را به خطر می‌اندازد. در این مطلب ۶ اشتباه بزرگ آشپزی را از زبان هلن زوگاناتوس، آشپز و نویسنده کتابی به اسم «غذاهای ساده بدون گلوتن» به شما معرفی خواهیم کرد.