21
پنج شنبه 10 تیر 1400
شماره 8258
دوچرخه
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
هرچند که پذیرفتن این مسیر در ابتدا به دعوت اوست اما این منم که به میل و اراده‌ی خویش پا به قایق گذاشته و سوارِ بر آن می‌شوم. سوار می‌شوم و او قایقم را به دریا می‌اندازد. می‌توانم در همین لحظه از تصمیمم منصرف شوم، می‌توانم راهِ نرفته را برگردم و از قایق پیاده شوم؛ اما این کار را نمی‌کنم.
یک روز گرم تابستانی، وقتی کودک بودم، رو به‌روی پنکه دراز کشیده بودم. به چرخش پره‌های پنکه نگاه می‌کردم، اما حواسم جای دیگر بود. در رؤیای خودم بودم. شاید در رؤیای روزهای تعطیل تابستان و کارهای بزرگی که می‌خواستم بکنم. خیره به چرخش ثابت پره‌ها، چشم‌هایم سنگین شده بود.
تصویر، زبانی بین‌المللی است و هرکس در هرجای جهان، بدون نیاز به ترجمه می‌تواند از تصویرگری‌های یک کتاب یا آثار یک هنرمند تصویرگر لذت ببرد. این یکی از ویژگی‌هایی است که باعث می‌شود تصویرگران ایرانی پابه‌پای هنرمندان سایر کشورها در رقابت‌های جهانی پیش بروند و حتی از آن‌ها جلو بزنند.
اول: پلاستیک‌ها بد چیزی هستند در جهان؛ آن‌ها قاتل لاک‌پشت‌ها، نهنگ‌ها و پرندگان‌اند. آن‌ها خردشده و ریز در طبیعت می‌مانند و خاک، آب، هوا و گیاهان را آلوده می‌کنند. در ایران از 31 تا 12 تیر «هفته‌ی بدون پلاستیک» است.
فرهنگ‌سراها و مراکز فرهنگی شهرداری تهران در طول تابستان با دوره‌های متنوع آموزش مجازی به استقبال فصل تابستان1400می‌روند.
در آستانه‌ی هفته‌ی بدون پلاستیک

وقتى پلاستیک قاتل است

همه‌ی ما در طول روز بارها و بارها از کیسه‌های پلاستیکی برای خرید و حمل وسیله‌هایمان استفاده کرده‌ایم؛ اما پس از همه‌گیری کووید19، این استفاده بیش‌تر و بیش‌تر هم شده است. علاقه‌ی مردم به استفاده از کیسه‌های پلاستیکی از دهه‌ی 1970 میلادی دهه‌ی 1350 هجری‌خورشیدی آغاز شد.
چراغ‌های نمایش روشن می‌شود

چراغ‌های نمایش روشن می‌شود

زندگی راه خودش را می‌رود. تابستان بدون توجه به شیوع کرونا می‌آید و نوع دیگری از تعطیلات از راه می‌رسد. این تابستان هم مثل سال گذشته، مراکز فرهنگی و هنری هم‌چنان کلاس‌های آموزشی را در فضای مجازی برگزار می‌کنند.
کاکتوس پُررو
کاکتوس پُررو
نام گروه ما «مافیا» است که از حرف‌های اول اسم‌هایمان متین‌روپایی، احمدپسته، فرزادکرگدن، یاورنردبون و اردلان‌خان، یعنی خودم ساخته شده است. این یادداشت‌ها، روزنگاری‌های من است از ماجراهای من و گروه مافیا که در روزهای قرنطینه در دفتر خاطراتم می‌نویسم؛ باشد که بماند به یادگار برای آیندگان!
PDF دوچرخه
کوتاه دوچرخه
چند روز پیش، در حالی که مثل قحطی‌زده‌ها افتاده بودم روی دیس برنج و دولپی غذا می‌خوردم، یه زلزله‌ی پنج‌ ریشتری چهارچنگولی پرید وسط سفره و تمام مختصات ذهنی و فکری‌ا‌م رو به‌هم ریخت.
تمام لذت تورنومنت‌هایی مثل یورو یا جام‌جهانی، فشردگی و حساسیت بالای این بازی‌هاست. ورزشکارانی از کشورهای گوناگون در میدان مسابقه در مقابل هم قرار می‌گیرند و در برابر میلیون‌ها بیننده‌ی تلویزیونی، تاریخ فوتبالی کشورشان را رقم می‌زنند.