• پنج شنبه 10 تیر 1400
  • الْخَمِيس 21 ذی القعده 1442
  • 2021 Jul 01

تورم با مزد و معیشت کارگران چه کرد؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد که شکاف میان مزد و معیشت کارگران در آخر خردادماه به 43.5درصد رسیده و احتمال رسیدن آن به 60درصد تا پایان سال وجود دارد
در زمان تعیین مزد 1400، دستمزد مصوب برای کارگران  به‌طور میانگین معادل 61درصد حداقل هزینه معیشت بود، حالا با افزایش هزینه معیشت، دستمزد دریافتی کارگران معادل 56.5درصد هزینه معیشت است و با تداوم وضع موجود تا آخر سال، این نسبت به حوالی 40درصد خواهد رسید.
گزارش همشهری از شروع پنجاه‌ویکمین آزمون سراسری و دومین کنکور سراسری در دوران کرونا

کنکور با ماسک و دستکش

رقابت میلیونی داوطلبان ورود به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور از صبح چهارشنبه 9تیر‌ماه 1400و در دومین سال همزمانی برگزاری آزمون با شیوع کرونا در بیش از 3هزار حوزه آزمون در سراسر کشور آغاز شد و تا شنبه 12تیر‌ماه ادامه خواهد داشت.

راهی برای گشودن‌کلاف اکران

سازمان سینمایی در یک‌سال گذشته با مشارکت شورای صنفی نمایش طرح‌هایی را برای جلوگیری از تعطیلی سینماها به اجرا درآورد اما در عمل تعطیلی‌های پی‌در‌پی ناشی از وخامت اوضاع و قرمز و نارنجی شدن کرونا به‌ویژه در کلانشهرها سبب شد تا این طرح‌ها نتوانند حالت پایدار و باثباتی را به سینماها ببخشند.

جدال پیاده‌ها و موتورسیکلت‌ها در لاله‌زار

اینجا خیابان لاله‌زار‌نو است؛ خیابانی که روزگاری میزبان هزاران تماشاچی فیلم‌های روز دنیا بود و بعد از انقلاب کم‌کم تبدیل به راسته لوسترفروش‌ها و لوازم صنعتی و الکتریکی شد و دیگر خبری از آن برو‌بیاهای سینماهایش و رفت‌وآمد هنرمندان نیست.

افزایش کنترل‌کیفیت خدمات شهری در فضاهای‌عمومی

روز گذشته شهردار تهران اعلام کرد که برای واکسیناسیون مجموعه بزرگ کارکنان شهرداری تهران از واکسن ایرانی برکت استفاده خواهد شد.
گزارشی از پشت پرده نخستین مرکز رایگان تخصصی درمان سوگ در ایران

زندگی می‌گوید اما باز باید زیست*

خبرها هر روز تعداد جانباختگان کرونا را دقیق اعلام می‌کنند. هر عدد یعنی یک جان عزیز که از دست رفته و یک خانواده که سوگوار ازدست‌دادن عزیزی شده‌اند.

تنفس در سایه کوهستان

پیگیری طرح جنجالی اینترنت پس از تعطیلات‌مجلس