05
پنج شنبه 15 آبان 1399
شماره 8077
روز هفتم
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

می‌دانم باید جایی در این نزدیکی‌ها باشی!

یادداشت اول
دستم به دستش نمی‌رسد اما دلم با اوست. لابد خود او هم می‌داند که یادش از یادم نمی‌رود، چون هیچ چهار فصلی بدون بهار نمی‌شود، حتی اگر کرونا دست ما را از لمس و تپش و تمنای بغل بوسه‌ها کوتاه کرده باشد یا زیر ماسک و گاه عینک با زلف پریشان و روسری آشفته ما را شبیه گمشده‌هایی کرده باشد که شب و روز خود را گم کرده باشند! نه، از یادم نمی‌رود یادت خانم شیرین و آقای فرهاد!
ویژه
پشت پنجره تنها هاله‌ای از دود پیداست و رد گم و تقریبا شبه‌گونه آدم‌هایی که نوری از دستشان گر‌می‌گیرد و لختی بعد دوباره راه به خاموشی می‌برد.
اگر به‌تازگی از بزرگراه شهیدستاری گذر کرده باشید، حتما بین ساختمان‌های ریز و درشت کنار بزرگراه، نگاه‌تان روی یک بنای خاص و منحصربه‌فرد ثابت مانده است؛ ساختمانی که به کارخانه آجر کهن‌سرام تعلق دارد و معماری خاص آن کار هومن بالازاده، آرشیتکت جوان و موفق کشور است.
برای ما که این روزها چشم‌مان به دیدن بهترین و باکیفیت‌ترین انیمیشن‌های جهان عادت کرده، قطعا جالب است بدانیم قدیمی‌ترین انیمیشن دنیا در کشور ما ساخته شده است.
تاریخ انقلاب اسلامی سیاست‌مردان بسیاری به‌خود دیده است اما در میان این افراد کمتر کسی توانسته محبوبیت شهیدمحمدعلی رجایی را کسب کند؛ رئیس‌جمهوری که گرچه کین دشمن به او تنها فرصت چندماهه ریاست جمهوری داده بود اما پیش‌تر در سمت نخست‌وزیری، وزارت آموزش و پرورش و... صداقت  در عمل و گفتارش را به همگان ثابت کرده بود.
محمد سمائی، مجسمه‌سازی‌ که سال‌هاست سبک جدید هنر مجسمه‌سازی‌ در ایران را ابداع کرده است.
کرونا که آمد و قرنطینه واژه آشنای همه ما شد ، سعی کردیم خودمان را به روش‌های مختلف سرگرم کنیم.
گفت‌وگو با حسن معجونی، نویسنده و کارگردان تئاتر و بازیگر به بهانه اکران آنلاین چند فیلم سینمایی‌اش

داشتن فالوور بالا، معیار بازیگری نیست

حسن معجونی حتی برای آنهایی که اهل تئاتر نباشند، نام آشنایی است؛ هنرمندی است که نامش با هنر تئاتر گره خورده است و سال‌ها عمرش را در سالن‌های نمایش برای اجرا و کارگردانی این هنر‌زنده صرف کرده است.
مردم کلاغ و موش می خوردند

مردم کلاغ و موش می خوردند

می‌گویند که اگر ایران تا به حال پیشرفت نکرده، مشکل را باید در خودمان جست‌وجو کنیم.
جویندگان در طبیعت
جویندگان در طبیعت
حدود 2دهه از شروع فعالیت رسمی ورزش جهت‌یابی در ایران گذشته اما در این بازه زمانی نسبتا طولانی ناشناخته مانده و خیلی‌ها نام این ورزش را هم نشنیده‌اند.
محمد سمائی، مجسمه‌سازی‌ که سال‌هاست سبک جدید هنر مجسمه‌سازی‌ در ایران را ابداع کرده است.
PDF روز هفتم
کوتاه روز هفتم
پیشنهادهای ویژه هفته