20
پنج شنبه 15 آبان 1399
شماره 8077
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
«خاله آمریکا» نوشته لئوناردو شاشا، داستان‌نویس و نمایشنامه‌نویس مطرح ایتالیایی است که صنم غیائی آن را به فارسی برگردانده و به‌تازگی از سوی نشر ققنوس منتشر شد.
پوراندخت پوری سلطانی شیرازی زاده یکم شهریور ۱۳۱۰ - درگذشته ۱۶آبان۱۳۹۴ دختر مهدی سلطانی شیرازی وکیل دادگستری و از مریدان رحمت علیشاه شیخ عبدالله حائری و رقیه خانم حائری دختر شیخ عبدالله حائری مازندرانی و آمنه خانم کرمانشاهی از پایه‌گذاران علوم کتابداری و اطلاع‌رسانی در ایران و عضو هیأت علمی دانشگاه تهران بود.
فیلم نمایش‌عروسکی «حسنی یه پهلوونه» با طراحی و کارگردانی عادل بزدوده در پایگاه مجازی «نمایش‌نما» اکران می‌شود. به گزارش همشهری، این نمایش عروسکی براساس نوشته کیوان اقبالی‌گوران تولید شده است.
طرح روز
بالی: دانشگاهی در جزیره بالی چنانچه دانشجو‌ها نتوانند شهریه خود را بپردازند، از آنها نارگیل را هم به‌عنوان پول قبول می‌کند.
پکن: چینی‌هایی که بچه‌های بازیگوش آنها از کنترل خارج شده است مردی را استخدام می‌کنند که از پشت تلفن این بچه‌ها را می‌ترساند.

عکس روز

آتش‌سوزی میانکاله
طوطی سخنگو‌ صاحبش را نجات داد

طوطی سخنگو‌ صاحبش را نجات داد

کوئینزلند: پس از اینکه خانه مردی در استرالیا دچار آتش‌سوزی شد طوطی خانگی و سخنگوی او آنقدر او را صدا زد که او بیدار شد و توانست از مهلکه فرار کند.
جنگ 100هزارساله انسان‌ و نئاندرتال‌ها
جنگ 100هزارساله انسان‌ و نئاندرتال‌ها
لندن: محققان در دانشگاه بث بریتانیا می‌گویند شواهدی به‌دست آورده‌اند که نئاندرتال‌ها برای نزدیک به ۱۰۰هزار سال در حال جنگ با انسان‌ها بوده‌اند تا از قلمرو خود محافظت کنند.
کاربری در توییتر عکس‌هایی را از یک دریاچه در مازندران به اشتراک گذاشته و در توصیف این دریاچه نوشته است: استخر طبیعی در روستای استخر شهر نکا در مازندران و همچنین رودخانه‌ای در محدوده روستا.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
تولید در 3واحد گندله‌سازی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم مجتمع فولاد مبارکه اصفهان افزایش یافت و رکورد‌های جدیدی به ثبت رسید.
پل رومی در واقع پل کوچکی بوده که منازل کارکنان سفارت روسیه و ترکیه را در شمال تهران به هم متصل می‌کرده است.