05
پنج شنبه 13 شهریور 1399
شماره 8028
روز هفتم
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
علی خدایی زیاد نمی‌نویسد، یعنی فاصله بین انتشار کتاب‌هایش معمولا بیشتر از 7سال است، با این حال کتاب‌هایی که از او منتشر شده همیشه آنقدر مورد توجه قرار گرفته که نامش به گوش دوستداران ادبیات، دور و غریب نیست.
این خانه‌نشینی اجباری را تا امروز چطور گذرانده‌اید؟ در تعطیلی مراکز فرهنگی و تفریحی، مثل سینماها و استخرها چه کرده‌اید؟ ساعت‌های طولانی ماندن در قرنطینه را به چه کارهایی مشغول بوده‌اید؟ اگر شما هم گزینه اول و آخرتان در این روزها دیدن فیلم‌ها و سریال‌های روز دنیا و خواندن کتاب‌های تحسین‌شده جهان است، حتما این صفحه به کارتان می‌آید.
ورزشکارهایی که ادعا می‌کنند در ورزش ایران کارهای بزرگی انجام داده‌اند باید سری به یکی از باشگاه‌های محقر جیرفت بزنند تا ببینند جوان سی‌و‌چهارساله جیرفتی چگونه با 2دست و یک پای مصنوعی روزی چندصد کیلو وزنه می‌زند و قهرمان مسابقات جهانی هم می‌شود.

اهل سفریم و خوش‌سفر

شیوع ویروس کرونا معادلات جهان را برهم زده و ضربات جبران‌ناپذیری به جان، سلامتی، مال، مشاغل و... شهروندان در سراسر جهان وارد کرده است.
کسی نیست بیا زندگی را بدزدیم

کسی نیست بیا زندگی را بدزدیم

افق روشن است و من بربام خانه ایستاده‌ام در این صبح صادق که نامش یکشنبه است اما دلم بی‌قراراست، آنقدر که نام تو را گم می‌کنم، تو که همیشه با منی‌! چرا؟ چون نام همه فصل‌ها تا اطلاع بعدی کروناست‌! پس بروم کمی رؤیا ببافم، بروم سر کوچه، کسی را پیدا کنم و بگویم من میخ و تو چکش، بزن تو سرم تا درد بکشم، بزن تو سرم که خم شوم روی قفسه درد، وقتی گرانی در رقابت باکرونا دست زندگی را بسته است.
لذت پرواز با هلی‌کوپترهای کوچک
لذت پرواز با هلی‌کوپترهای کوچک
پرواز و ماجراجویی در آسمان از دیرباز یکی از آرزوهای بشر بوده و هنوز هم بسیاری از انسان‌ها، رؤیای پرواز در آسمان را دارند.
«نذر کرده‌ام/ یک روزی که خوشحال‌تر بودم/ بیایم و بنویسم که زندگی را باید با لذت خورد/ که ضربه‌های روی سر را باید آرام بوسید/ و بعد لبخند زد و دوباره با شوق راه افتاد/ یک روزی که خوشحال‌تر بودم/می‌آیم و می‌نویسم که/ این نیز بگذرد/ مثل همیشه که همه‌‌چیز گذشته است و/ آب از آسیاب و طبل توفان از نوا افتاده است.»

درخانه همایونی‌‌های سابق

کاخ موزه‌های گلستان، سعدآباد و نیاوران مجموعه کاخ‌های تهران‌اند. کاخ‌موزه‌ها بنا یا اثر تاریخی‌ای هستند که از گذشتگان به‌دست ما رسیده و بیانگر وضعیت و نحوه زندگی صاحبان آن است.

غمگین‌ترین عاشورای تبریز

ماجرای سال‌های مشروطه در ایران، ماجرایی عجیب و خواندنی و عبرت‌آمیز است؛‌ یعنی می‌توان سریال‌ها از آن ساخت و کتاب‌ها و داستان‌ها و رمان‌ها پرداخت و.... حجم انبوهی از اتفاقات خاص و باورنکردنی که در این برهه زمانی جمع شده است، باورپذیر به‌نظر نمی‌رسد.
PDF روز هفتم
کوتاه روز هفتم
از بین اختراعاتی که توانستند به‌سرعت باعث تحول در جنبه‌های مختلف زندگی انسان‌ها شوند، اختراع دستگاه چاپ اهمیت زیادی داشت.
پیشنهادهای دوست‌داشتنی