20
پنج شنبه 13 شهریور 1399
شماره 8028
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

دانشمند جامع‌الاطراف

برای بزرگداشت ابوریحان بیرونی ابن‌سینا، زکریای رازی و ابوریحان بیرونی 3دانشمند برجسته‌ای هستند که در شهریورماه، روزهایی برای بزرگداشت آنان در تقویم ثبت شده است.
ویژه
محمد ولی‌زاده/ سردبیر ماهنامه «بندر و دریا»: روایت شده است که نزدیک به 140سال پیش، زائرمحمد، کدخدای روستای دلوار از توابع تنگستانِ استان بوشهر، صاحب فرزندی شد و نامش را داخل جلد قرآنی که داشت،
کیوان پهلوان/ نویسنده و پژوهشگر موسیقی: وگانیسم به فرانسوی: Véganisme‌ یا گیاه‌خواری مطلق یک روش تغذیه و زندگی است که هدف آن حذف هر نوع محصول حیوانی چه در غذا و چه در مواد مصرفی است.
کتاب «منطق حیرانی در باب استدلال حقوقی» نوشته حسن جعفری‌تبار را نشر نو در 304صفحه منتشر کرده است.
طرح روز
کمپل تاون: در اثر آسیبی که توفان الن به یک مزرعه پرورش ماهی در اسکاتلند وارد آورد، نزدیک به ۵۰هزار ماهی آزاد سامون فرار کردند.
هامبورگ: محققان در آلمان به «بطالت» کمک هزینه تحصیلی می‌دهند و می‌خواهند به افرادی که کمترین فعالیت انسانی ممکن را انجام می‌دهند، مبلغی پرداخت کنند.

عکس روز

عکس روز
انتظار 20ساعته مسافران در قطار

انتظار 20ساعته مسافران در قطار

اندی: پس از قطعی شبکه برق‌رسانی راه‌آهن منطقه باسک در جنوب غرب فرانسه 4قطار متوقف شده و برخی مسافرها حدود 20ساعت در قطار منتظر ماندند.
زیباترین ماست‌بندی جهان
زیباترین ماست‌بندی جهان
ورسای: یک فروشگاه محصولات لبنی در شهر درزدن، واقع در ایالت ساکسونی آلمان با داشتن معماری خاص کاخ ورسای بزرگ‌ترین کاخ سلطنتی واقع در نزدیکی پاریس به زیباترین مغازه فروش لبنیات ماست‌بندی جهان مشهور است.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
داوود وصیت کرده بود که «مرا در پس دیواری دفن کنید تا کسی از پیش‌روی من نگذرد.»
عباس آخوندی/ وزیر اسبق راه و شهرسازی: استاد مهندس معمار فرهاد احمدی رخت از جهان بست و به بارگاه حضرت باری شتافت ولی، از خود یادگارهایی به‌جای گذاشت که برای سالیان سال در تارک میراث معماری این سرزمین خواهد درخشید.