13
شنبه 27 شهریور 1400
شماره 8317
درنگ
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

اگر غم لشکر انگیزد

یادداشت یک
دلمان برای شادی تنگ شده، خصوصا این روزها که انگار در ملحفه‌هایی از غم پیچیده و سر در سیاه فرو کرده‌ایم.
ویژه
سالی محصول سال2016 تهیه‌کننده و کارگردان: کلینت ایستوود نویسنده: تاد کومارنیکی بازیگران: تام هنکس، آرون اکهارت و لارا لینی
بحران کرونا تبعات ویرانگر و چند‌وجهی‌ای بر زندگی افراد در سراسر جهان داشته. در کنار پیامدهای اقتصادی و سیاسی شیوع این بیماری، زیستن در جهان کرونایی، زندگی روزمره افراد و گروه‌های اجتماعی را متاثر کرده است.
«شادی یک احساس درونی است نه بیرونی بنابراین به آنچه هستیم بستگی دارد نه آنچه داریم.»
فواید بی‌شمار یوگا آن را به فعالیتی رایج در بین مردم دنیا تبدیل کرده است، مخصوصا در دوران شیوع بیماری همه‌گیر کرونا که سلامت روحی و جسمی تحت فشار قرار گرفته است.
این نقل قول منتسب به لودویگ فویرباخ، فیلسوف آلمانی، را شنیده‌اید که گفته «انسان آن چیزی است که می‌خورد!» به‌راستی چقدر رژیم غذایی بر اخلاق آدمی اثرگذار است؟ و چقدر می‌شود با غذاخوردن شاد شد؟
موسیقی از عجیب‌ترین پدیده‌های جهان است. از آن دست پدیده‌ها که دردسترس‌بودن آن باعث شده تا غلظت شگفتی‌هایش برای بیشتر مردم کاسته شود. اما کمی دقیق‌تر و موشکافانه‌تر اگر به آن نگاه کنیم، تمامی مراحل خلق آن، از اتصالات غریب مغزی و مهارت‌های شگفت‌انگیز یک آهنگساز گرفته تا ایجاد اصوات دلنشین از توده‌ای فلز و چوب و درنهایت تأثیری که این اصوات بر روح و روان انسان می‌گذارند شبیه به معجزه هستند.

بازسازی یک روح از دست رفته

وقتی احساس می‌کنیم همه‌‌چیز بد است چگونه شاد باشیم؟ چه شیوه‌هایی برای دستیابی به شادی وجود دارد؟ درباره شادی و شاد بودن از یک روانشناس مشاوره گرفته‌ایم
«باید شاد باشیم، اما چگونه؟» این مهم‌ترین پرسشی است که در این روزها گریبان‌مان را می‌گیرد.
خنده سیستم تنفسی را تقویت می‌کند

خنده سیستم تنفسی را تقویت می‌کند

دکتر فروتن، محقق علوم رفتاری: افزایش هورمون‌های سرخوش‌کننده مانند اندروفین و کاهش هورمون کورتیزول باعث تنظیم وضعیت اضطراب، فشارها و انقباضات روانشناختی می‌شود
زندگی آمیخته‌ای از نوسانات رفتاری، وقایع و حوادثی است که باعث به‌هم‌ریختگی اوضاع روانشناختی و فیزیکی ارگانیسم هوشمند یا همان انسان می‌شود.
زایش شادی از دل غم
زایش شادی از دل غم
چگونه مردم شهرهای مختلف جهان روحیه خود را در دوران کرونا حفظ کردند؟
صحبت‌کردن از شادی در دوره‌های پراضطراب مرگ و زندگی، سرخوشانه و دور از واقعیت به‌نظر می‌آید.