• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
شنبه 27 شهریور 1400
کد مطلب : 140746
+
-

خنده‌های امتیازآور

مروری بر شادی‌آورترین فیلم‌ها به انتخاب IMDB

سمیرا رحیمی- روزنامه‌نگار

سالی
  محصول سال2016    تهیه‌کننده و کارگردان: کلینت ایستوود    نویسنده: تاد کومارنیکی    بازیگران: تام هنکس، آرون اکهارت و لارا لینی
فیلم براساس داستان واقعی فرود اضطراری پرواز 1549یواس‌ایرویز روی رودخانه هادسون توسط کاپیتان چزلی سالی شولنبرگ و کمک خلبان جف اسکیلز است که منجر به نجات جان تمامی مسافران و خدمه هواپیما می‌شود. پس از این اقدام، سالی به قهرمان تبدیل می‌شود اما آسیب‌های روانی حادثه با او باقی می‌ماند و او را درگیر اعتیاد به الکل می‌سازد و همزمان راه نجاتی برای فرار از توجه رسانه‌ها برای خود و خانواده‌اش پیدا نمی‌کند و همچنین باید دلیل فرود اضطراری‌اش بر رودخانه را برای هیأت ملی امنیت حمل‌ونقل آمریکا توجیه کند.

جری مگوایر
  محصول سال1996    نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردان: کامرون کرو  
  بازیگران: تام کروز، کوبا گودینگ جونیور، رنه زلوگر و رجینا کینگ
فیلم الهام گرفته از داستان واقعی زندگی مدیر برنامه ورزشی لیگ استاینبرگ و ورزشکاری به نام تیم مک‌دونالد طی رقابت‌های فوتبال ملی سال1993 آمریکاست. در شرح داستان فیلم نوشته شده است زمانی که یک مدیر ورزشی درگیر یک افشاگری اخلاقی و به‌خاطر این افشاگری، از کار بیکار می‌شود، تصمیم می‌گیرد فلسفه جدیدی را برای ادامه فعالیت به‌عنوان مدیر ورزشی مستقل در پیش بگیرد، درحالی‌که تنها یک ورزشکار و یکی از همکارانش می‌پذیرند با او همکاری کنند.

در جست‌و‌جوی شادی
  محصول سال2006    کارگردان: گابریل موچینو    نویسنده: استیون کونراد    تهیه‌کننده: ویل اسمیت    بازیگران: ویل اسمیت، تاندی نیوتون و جادن اسمیت
فیلم براساس داستان زندگی حقیقی فروشنده‌ای موفق به نام کریس گاردنر است که به‌مدت یک سال به همراه فرزند خردسال خود با بی‌خانمانی و بی‌پولی دست و پنجه نرم می‌کند. گاردنر در طول این یک‌سال علاوه بر تقلا برای نجات از بی‌خانمانی، باید برای حفظ حضانت پسرش و تلاش برای نجات حرفه‌ای که به‌تازگی تمامی زندگی‌اش را روی آن سرمایه‌گذاری کرده هم تلاش کند.

ویل هانتینگ خوب
  محصول سال 1997    کارگردان: گاس ون‌سنت    نویسندگان: بن افلک و مت دیمن    تهیه‌کننده: لارنس بندر    بازیگران: رابین ویلیامز، مت دیمن، بن افلک، استلان اسکاشگورد و مینی درایور
سرایدار و نظافت‌چی بیست‌ساله دانشگاه ‌ام‌ای‌تی از نبوغ بالا و مهارت خودآموز ریاضی برخوردار است. نبوغ او توسط یکی از استادان دانشگاه کشف می‌شود اما ویل برای یافتن مسیر درست و نجات از مشکلات زندگی به کمک نیاز دارد. استاد دانشگاه با نجات او از بازداشتگاه پلیس برای او شرط می‌گذارد که از زندان رفتنش جلوگیری خواهد کرد اگر زیرنظر او ریاضی بخواند و در جلسات روانشناسی شرکت کند.

روح
  محصول سال2020    کارگردان: پیت داکتر    تهیه‌کننده: استودیوی پیکسار    صداپیشگان: جیمی فاکس، تینا فی، گراهام نورتون، ریچل هاوس و آلیس براگا
جو گاردنر، یک معلم موسیقی دبیرستان و نوازنده پیانوی سبک جَز پس از یافتن بزرگ‌ترین فرصت زندگی‌اش برای مشهورشدن و موفقیت، ناگهان با سانحه‌ای مواجه می‌شود که او را در سرزمینی عجیب، جایی میان زمین و زندگی پس از مرگ به دام می‌اندازد و او در مسیر رهایی از آن و بازگشت به زندگی، نگاهش به زندگی، شادی و مرگ به‌کلی دستخوش تحول می‌شود.

ادی عقاب
  محصول سال2016    کارگردان: دکستر فلچر    تهیه‌کننده: آدام بولینگ
  نویسندگان:‌ شان مک‌کالای و سایمون کلتون    بازیگران: تارون اگرتون، هیو جکمن، کریستوفر واکن، آیریس بربن، جیم برادبنت
فیلمی دیگر براساس داستان واقعی زندگی ورزشکاری به نام ادی ادواردز که توانست در المپیک زمستانی سال1988 جهان را بهت‌زده کند. فیلم درباره چالش‌های زندگی این ورزشکار از دوران نوجوانی تا زمان درخشش در المپیک زمستانی1988 است. او از دوران نوجوانی درگیر آسیب‌های فیزیکی و عشق و علاقه شدیدش به ورزش، به‌ویژه اسکی است و پافشاری‌اش برای شرکت در مسابقات جهانی مسیر زندگی او را تغییر می‌دهد.

مثل ستاره‌ها روی زمین
  محصول سال2007 هندوستان    تهیه‌کننده و کارگردان: عامرخان    نویسنده: امول گوپته    بازیگران: دارشیل سفری، عامرخان، تیسکا چوپرا، ویپین شارما، ساشت انجینیر و تانیا چدا
نگاه متفاوت یک محصول بالیوودی به مشکلات، زندگی و جهان خیالی «ایشان»، پسربچه‌ای هشت‌ساله و مبتلا به خوانش‌پریشی، جذابیت آن را دوچندان می‌کند. ایشان اگرچه در هنر مهارت بالایی دارد اما به‌دلیل ابتلا به اختلالی که نه معلم‌ها و نه والدینش چیزی از آن نمی‌دانند، در درس‌های مدرسه با مشکلات جدی مواجه می‌شود. درنهایت این مشکلات مسیر زندگی این کودک را به مدرسه شبانه‌روزی می‌اندازد؛ جایی که معلم هنر او به‌تدریج متوجه ریشه مشکلات ایشان می‌شود.

دست‌نیافتنی‌ها
  محصول سال2011    نویسنده و کارگردان: اولیویه ناکاش و اریک تولدانو
  تهیه‌کننده: نیکلاس دووال آداسووسکی    بازیگران: فرانسواز کلوزه و عمر سی
فیلیپ نویسنده‌ای ثروتمند، پس از آسیب‌دیدگی شدید در سانحه پاراگلایدر، از گردن به پایین فلج می‌شود. دستیار او برای نگهداری از فیلیپ به‌دنبال استخدام پرستار است و دریس، فرد سابقه‌داری است که برای دریافت حقوق بیکاری نیاز دارد گواهی مصاحبه کاری و ردشدن در مصاحبه را به مأموران دولت تحویل دهد. اما مصاحبه او خوب پیش می‌رود و به‌عنوان پرستار فیلیپ استخدام می‌شود و ورود این پرستار به زندگی نویسنده، همه‌چیز را متحول می‌سازد.

بخور، عبادت کن، عشق بورز
  محصول سال 2010    نویسنده و کارگردان: رایان مورفی   تهیه‌کننده: دیدی گاردنر   بازیگران: جولیا رابرتز، جیمز فرانکو، ریچارد جنکینز، ویولا دیویس، بیلی کردوپ و خاویر باردم
الیزابت گیلبرت، زنی مدرن و توانمند است که زندگی‌ای رؤیایی دارد اما همزمان احساس سرگشتگی و ناخشنودی‌اش باعث می‌شود زندگی و خانه را رها کرده و به‌دنبال چیزی که حقیقتا در زندگی می‌خواهد بگردد. این سفر درونی و بیرونی گیلبرت را از حریم امنش بیرون می‌راند تا هرچه در زندگی دارد را فدای تغییر کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید