24
شنبه 27 شهریور 1400
شماره 8317
صفحه‌آخر
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
افرادی‌هستند که مزدورصفت به دنیا آمده‌اند و هیچ خوبی‌ای در حق دوستان و نزدیکان‌شان نمی‌کنند، چون این وظیفه‌شان است؛ درحالی‌که با خدمت به غریبه‌ها خودستایی‌شان ارضا می‌شود: هر چقدر کانون عواطف‌شان به ایشان نزدیک‌تر باشد کمتر محبت می‌کنند؛ هرچقدر دورتر باشد علاقه و توجه بیشتری نشان می‌دهند.
تو نخستین کسی نیستی که فرصت سخن گفتن را از من گرفتی!... فرصت از عشق گفتن را، فرصت بودن را، پیش از تو هم نزدیک‌ترین کسانم مرا بی‌عشق می‌خواستند!...آنها هم مانند تو نمی‌دانستند که هر گاه درون زنی از باور عشق خالی شد، جایگاه کینه و نفرت و خودخواهی می‌شود...
عشق به سینما از همان دوران بچگی می‌افتد در دل آدم. برای همین هم هست که پدر و مادرها می‌توانند به‌راحتی تشخیص بدهند که فرزندشان از آن عشق فیلم‌هاست یا نه.
شرح شهر/ قابل توجه کسانی که واکسن نمی زنند !
غاری در ایالت میسوری آمریکا که در واقع مکان مقدس بومیان این کشور بود زیر چکش حراج رفت. جالب اینکه خود بومی‌ها هم برای خرید این غار را اقدام کرده بودند تا به قول معروف، دست اجنبی نیفتد که البته افتاد.
وقتی جامعه دوپاره و دوقطبی می‌شود، هر موضوعی می‌تواند به محل نزاع بی‌منطق و بی‌حاصل دوطرف تبدیل شود؛ چیزی شبیه دعواهای استادیومی میان طرفداران تیفوسی تیم‌های فوتبال.

اول آخر

ضدواکسن‌های آمریکایی از سال 1800 واکسن آبله تا به حال پایشان را در یک کفش کرده‌اند که واکسن نمی‌زنند. عکس: گاردین
برشی از یک خانه

برشی از یک خانه

اگر این روز‌ها در حال گشت زنی در شهر چامبری فرانسه جنوب‌شرقی فرانسه ناگهان مردی را دیدید که تختخوابش یا میز ناهارخوری‌اش از دیوار خانه‌ای بیرون زده، بهتر است از او عکسی به یادگار بگیرید.
دغدغه/ بی‌رحمی
اوس کریم: «ببین من سالم سالمم. عکسی که از ریه انداختند دیدی که هیچ‌چیزش نبود. من که گفتم بادمجون بم آفت نداره. هر چیزی قدیمیش خوبه. بابا ما با کره محلی بزرگ شدیم. دخترم چند روزی کرکره مغازه را پایین دادم. گاراژم! ماشین‌های مردم!» ماسک را کنار می‌زند و بعد مثل قرقی بالا و پایین می‌پرد و دور افتخار در خانه می‌زند تا ریه سالم خود را به رخ دخترش بکشد.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفته: حفظ سلامتی مردم در هنگام تزریق واکسن جزو اولویت‌های ستاد کرونا است و برای جلوگیری از ازدحام و شلوغی در مراکز تلقیح واکسن و برای تسریع فرایند واکسیناسیون تهران باید در روزهای آتی حداقل ۹۵مرکز واکسیناسیون دیگر را راه‌اندازی کنیم.
«شعر» رکن رکین و اصل اصیل زندگی ایرانیان است. اصلا زیست همه اهل این سرزمین گره‌خورده با ادبیات است؛ خواه متون منظوم، خواه متون منثور.