13
چهار شنبه 23 مهر 1399
شماره 8062
درنگ
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

دارودسته نیویورکی

چگونه «رفقای خوب» در گذر زمان ارج و قرب بیشتری یافت؟
یادداشت یک
رفقای خوب محصول بهترین دوران خلاقه سازنده‌اش است.
ویژه
آن شلوار لی کلاسیک را بپوش، چکمه‌های ساق‌کوتاه چرم قهوه‌ای را واکس بزن و اورکت سبزت را بالا بینداز و بنشین پشت فرمان، مستقر شو در قفس زردرنگ تنهایی‌ات و شهر را دور بزن.
در «راننده تاکسی» 1976 تراویس بیکل با بازی رابرت دنیرو در جایی از فیلم می‌گوید: «یه روزی یه بارون واقعی میاد و تموم کثافتای خیابون رو می‌شوره».
وقتی از یک نظرسنجی درباره بهترین‌های مارتین اسکورسیزی حرف می‌زنیم احتمالا می‌توان خیلی سریع به 30سال پایانی قرن گذشته نگاهی انداخت و 3فیلم را انتخاب کرد.
در دوره‌ای از نوجوانی و جوانی که تماشای فیلم‌ها را با تقسیم‌بندی کارگردان‌ها دنبال می‌کردم، برای مدتی به جای «فیلم‌باز» به «فیلمسازباز» تبدیل شده بودم.

همنشینی قدرت و فساد

برای 30سالگی «رفقای خوب»؛ ساخته مارتین اسکورسیزی
قدرت و فساد، همنشین و همزاد هم‌اند.
چیزهایی هست که نمی‌دانی

چیزهایی هست که نمی‌دانی

امپایر به مناسبت 30سالگی رفقای خوب، گفت و گوی قدیمی‌اش با اسکورسیزی را بازنشر کرد
هنری بحار: تا جایی که به یاد دارم امپایر هم مثل سایر رسانه‌های آن زمان 1990، تحت‌تأثیر فیلم جدید و پرسروصدای خالق «راننده تاکسی» 1976 قرار گرفته بود که در روزهای اوجش نظر همه منتقدین را به‌خود جلب کرد.
سفر دور و دراز با اسکورسیزی
بهترین فیلم‌های مارتین اسکورسیزی به انتخاب روزنامه‌نگاران و منتقدان
انتخاب ۳ فیلم از کارنامه فیلمسازی چون اسکورسیزی با بیش از نیم قرن فعالیت پرثمر هنری، کار دشواری است.
PDF درنگ
کوتاه درنگ
در توافقی همگانی، در برایند انتقادی پیرامون سینمای مارتین اسکورسیزی ۳ فیلم «راننده تاکسی»، «گاو خشمگین» و «رفقای خوب» مقبول‌ترین فیلم‌های او نزد منتقدان و تماشاگران هستند؛ ۳ شاهکار، سه نقطه‌عطف مهم در تاریخ سینمای آمریکا که هم در حکم منبع الهام انبوهی فیلم بعد از خود بوده‌اند و هم رد و نشان‌شان در تاریخ سینما به‌جا مانده است.
اعداد 1 تا 9 را طوری در خانه‌های سفید قرار دهید که هر رقم در سطرها، ستون‌ها و مربع‌های کوچک 3 در 3 یک‌بار دیده شود. پاسخ‌ها در ادامه آمده است.
جد‌‌‌‌‌‌‌‌‌ول 8062