9
دو شنبه 28 آبان 1397
شماره 7531
درنگ
123
456
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

میخ زنگ‌زده به جای طلا

وقتی بحث سرقت از زنان در میان باشد، نخستین جرمی که به ذهن می‌آید و شاید تجربه دیدن آن را از نزدیک داشته باشیم کیف قاپی است؛ دزدان خشنی که گاهی با مقاومت مالباخته او را چندین متر روی زمین کشیده‌اند و مرگش را رقم زده‌اند.
ویژه
آخرین بازی از لیگ ملت‌های اروپا - دور مقدماتی لیگ ملت‌های اروپا فردا شب به‌پایان می‌رسد. این بازی‌ها ایده جدید یوفا برای بالا بردن جذابیت بازی‌های ملی در قاره اروپاست که از شهریور سال‌جاری آغاز شد .
سارقان عجیب، نقشه‌های عجیبی برای سرقت دارند. شاید باورتان نشود اما دزدانی هستند که برای انجام یک سرقت، ممکن است ماه‌ها برنامه‌‌ریزی کنند.
در هر زمانی، دیدنش غنیمت است؛ مردی بلند‌قامت با موهای فر و کلی حرف که ساعت‌هایت را از خوشی پر می‌کند. با فریدون صدیقی که استاد روزنامه‌نگاری‌اش می‌دانیم نشسته‌ام و حرف می‌زنم.
شده حوصله‌تان بکشد و چند سال یک داستان را دنبال کنید؟ محمد بلوری -بنیانگذار پاورقی و داستان‌نویسی مطبوعاتی- به عنوان نویسنده این‌کار را برای مخاطبانش کرده است. بسیاری از روزنامه‌خوان‌ها سال‌ها داستان‌های او را در کیهان و روزنامه‌های دیگر دنبال می‌کردند.
پیچیده‌تر‌شدن تجهیزات امنیتی و قدرتمند‌تر‌شدن نظارت نیروهای پلیس و امنیتی از یک سو و نفوذ بیشتر فضای مجازی به زندگی روزمره انسان‌ها از سوی دیگر باعث شده که سارقان بیشتر به مغز خود فشار وارد کنند.
دزدی از قدیمی‌ترین جرائم بشری است که در جوامع مختلف به شیوه‌های گوناگون دیده می‌شود اما علت اولیه دزدی را باید نیاز به تأمین معیشت و دستیابی سخت به درآمد مشروع دانست.
بازخوانی اعداد و ارقام موجود درباره سرقت‌ها، چه واقعیت‌هایی را نشان می‌دهد؟

رتبه اول سرقت

براساس داده‌های گزارش‌ها، تهران، دزدخیزترین شهر ایران است
​​​​​​​همه ما انسان‌ها، چیزهای باارزش را دوست می‌داریم و این خاصیت، یک خاصیت نرم‌افزاری است که در سیستم همه ما کار گذاشته شده است.

ذهن زیبای تبهکار

هنوز راز بعضی از دزدی‌های بزرگ دنیا کشف نشده است
خیلی از ما عاشق فیلم‌هایی با موضوع دزدی مثل «بانی و کلاید»، «هیت و سگ‌های انباری» هستیم. شخصیت‌های این داستان‌ها بسیار جذابند
قفل باش و آسوده
قفل باش و آسوده
پیشگیری بهتر از درمان است؛ این گزاره درباره سرقت هم صدق می‌کند
با وجود اینکه حرف از دزدی و سرقت در ایران خیلی زیاد است و معمولا در تمام بخش‌های خبری درباره انهدام یک باند سرقت یا روش‌های جدید دزدی می‌شنویم

دزد غربیلک به دست

سارقان، دنیای شگفت‌انگیزی دارند. هرکدام از آنها برای خودشان صاحب تخصص و مهارت خاصی هستند. صد‌البته که این روزها بیشترشان به جای بالارفتن از دیوار خانه مردم ترجیح می‌دهند در خانه‌هایشان روی مبل لم بدهند و از آنجا نقشه‌شان را عملی کنند.
PDF درنگ
کوتاه درنگ
داستان دزدهای جذاب و دوست‌داشتنی سینمای ایران با موج‌ نو و شاخه حسی- غریزی‌اش که مطبوعات دهه50 از آن به عنوان نهضت سینمای ارزان خیابانی نام می‌بردند شروع شد.
از انتهای دهه 40 با شروع فعالیت‌ گروه‌های چریکی، سرقت مسلحانه از بانک‌ها به روشی برای کسب درآمد برخی از این گروه‌ها تبدیل شد.
یک مشت پسته از قنادی، 10هزار تومان از کیف مادرش، یک مداد از جامدادی هم‌کلاسی‌اش و...؛ او عادت به دزدیدن دارد. اشیای مسروقه سال‌هاست در گوشه اتاق او افتاده‌اند. نه به آنها نیازی دارد و نه تصمیمی برای فروش‌شان گرفته است. او یک مبتلا به کلپتومانیا ست میل به دزدیدن وسایل دیگران عادتی است که روانشناس‌ها آن را نوعی اختلال روانی ‌می‌دانند که می‌تواند ریشه در عوامل مختلفی داشته باشد.