04
سه شنبه 11 بهمن 1401
شماره 8704
اقتصاد
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

حساب‌کشی، دقیق اما مدرن

چهره روز
احمدرضا دستغیب، رئیس جدید دیوان محاسبات در اولین روز کاری‌اش بر حسابرسی شرکت‌های دولتی تاکید و اعلام کرد: همه دستگاه‌ها باید منابع خودشان را در حساب های تعریف شده خزانه قرار داده باشند.
ویژه
خبر: عباس مقتدایی، نماینده اصفهان در مجلس با اشاره به وعده وزیر نیرو برای تأمین حقابه کشاورزان اصفهانی، از او خواست تا نسبت به بازگشایی زاینده‌رود و تأمین حقابه کشاورزان اصفهان اقدامات لازم را انجام دهد.
بانک
اگر تعرفه خدمات بانکی افزایش یافت، تعجب نکنید و اگر روزی هم بدون رفتن به شعبه بانک، وام به حساب‌تان واریز شد، شگفت‌زده نشوید.

مجلس برای افزایش 30درصدی حقوق آستین بالا زد

کمیسیون اجتماعی مجلس در مصوبه خود پیشنهاد دولت برای افزایش حقوق سال آینده کارمندان را 10واحد درصد افزایش داد
دستمزد
درحالی‌که پیشنهاد دولت، در لایحه بودجه، افزایش 20درصدی حقوق کارمندان در سال1402 بوده، کمیسیون اجتماعی مجلس طرح افزایش این رقم به 30درصد را به تصویب رسانده است؛ اما همچنان این مقدار از تورم انتظاری سال آینده کمتر بوده و قادر به جبران هزینه‌های تحمیل شده به معیشت خانوارهای حقوق‌بگیر نخواهد بود.

مالکیت ۳۰۳ بنگاه دولتی می‌ماند

تصویب‌نامه هیأت وزیران درخصوص «طبقه‌بندی بنگاه‌های موضوع جداول پیوست این تصویب‌نامه در گروه‌های یک‌تا‌3 فعالیت‌های اقتصادی موضوع ماده۲ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل۴۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران» ابلاغ شد.
کوپن الکترونیک به مرکز و شمال رسید
شهروندان استان‌های قزوین و مرکزی و گیلان همانند شهروندان استان هرمزگان می‌توانند به جای دریافت یارانه نقدی، از مزیت‌های کالابرگ یا همان کوپن الکترونیک استفاده کنند.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
چندی پیش بود که مشاور وزیر اقتصاد از گم‌شدن روزانه مقادیر قابل توجهی آرد در شبکه توزیع خبر داده بود؛ اکنون اظهارات مسئولان صنفی نانوایان بخش عمده این آردهای گمشده را روشن می‌کند.