04
شنبه 1 بهمن 1401
شماره 8695
اقتصاد
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

نیاز به دیدگاه فراگیر برای مهارتورم

چهره روز
تورم 2رقمی در نیم قرن گذشته تقریبا تمام روسای کلی بانک مرکزی رابا چالش مواجه کرده است در چنین شرایطی محمدرضا فرزین، رئیس‌کل بانک مرکزی با تأکید بر ضرورت اصلاح نرخ سود سپرده‌ها و تسهیلات بانکی می‌گوید: مهارتورم و کنترل نقدینگی مهم‌ترین هدف بانک مرکزی است.
ویژه
رئیس سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به بررسی تخصیص سهام عدالت به مشمولان جامانده، گفت: در فاز نخست، جاماندگان سهام عدالت در جمعیت تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و همچنین 3دهک پایین ایثارگران شناسایی شده‌اند.
دستمزد
مذاکرات مزد 1402در حالی از امروز آغاز می‌شود که آمارهای رسمی از فشار تورم بر هزینه‌های معیشت حکایت دارد؛ به‌گونه‌ای که در شهریور امسال، میانگین خط فقر یک خانوار 4نفره ایرانی 15درصد بالاتر از حداقل دستمزد دریافتی یک خانوار کارگری بوده است.

آغاز خروج خودروسازها از چرخه زیان

آمارهای ارائه‌شده به بورس نشان می‌دهد زامیاد و ایران خودرو پس از چند سال از زیان خارج شده‌اند، روند زیان‌دهی سایپا هم بسیار کند شده‌ است
گزارش
سیاست عرضه خودرو در بورس جواب داد. آنطور که تازه‌ترین اطلاعات مالی شرکت‌های خودرو‌سازی‌ نشان می‌دهد شرکت‌های خودرو‌ساز به غیر از پارس خودرو یا از روند زیان‌دهی خارج شده‌اند یا در حال کاهش زیان‌های خود هستند.

کاهش 10هزار تومانی قیمت تخم‌مرغ

قیمت جدید تخم‌مرغ در میادین اعلام شد. جدیدترین نرخنامه سازمان میادین میوه و تره‌بار تهران نشان می‌دهد طی 3 هفته اخیر مرغ کامل تازه 5هزار تومان و شانه 30عددی تخم‌مرغ 10هزار تومان ارزان شدند.
چرا از ربع سکه‌های بورسی استقبال نشد؟
بانک مرکزی هفته گذشته به مناسبت روز زن 500هزار قطعه ربع سکه را در بورس کالا عرضه کرد تا از این مسیر بخشی از حباب قیمت ربع سکه در بازار تخلیه شود اما براساس آمار بانک مرکزی در پایان این عرضه فقط یک‌دهم این سکه‌ها به فروش رسید.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
خبر: ادامه بررسی طرح دوفوریتی ساماندهی اجاره‌بهای املاک مسکونی با حضور مسئولانی از وزارتخانه‌های راه، صنعت، کشور، اقتصاد و نمایندگانی از سازمان برنامه‌وبودجه، قوه قضاییه و مرکز پژوهش‌های مجلس، در دستور کار نشست کمیسیون عمران مجلس قرار گرفته است.