17
سه شنبه 20 مهر 1400
شماره 8334
ورزشی
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

آماربازی

تیم کره‌جنوبی که امشب در ورزشگاه آزادی میهمان ایران خواهد بود، به گواه آمارهای سایت AFC مالکانه‌ترین بازی‌ها را در گروهA انجام داده و در میزان مالکیت توپ و تعداد پاس رکورددار است.
ویژه
مهلت نام‌نویسی از نامزدهای ریاست مجمع فدراسیون بسکتبال به پایان رسید و حالا 12نفر آماده رقابت هستند. در وهله اول «قد مدیریت» بسکتبال توی ذوق می‌زند چون ترکیب نامزدها، کوتاه‌تر و کم‌وزن‌تر از همیشه است.
افشین داوری سمت جدید گرفت. او که بیش از یک دهه پیش مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی بود، دوباره برای این سمت انتخاب شد.
از همان روز اول که مدیران فدراسیون فوتبال با لحنی قاطع می‌گفتند در بازی با کره‌جنوبی، هم تماشاگر خواهیم داشت و هم سیستم کمک‌داور ویدئویی، می‌شد حدس زد که این وعده و وعیدها بیش از حد خوش‌بینانه است.
درست یک شب پس از آنکه رونالدو باز هم گل ملی زد و با 45دقیقه بازی مقابل قطر به چند رکورد شخصی دست یافت، براساس چشم و هم‌چشمی موجود بین او با مسی، همتای آرژانتینی‌اش هم دست به رکوردزنی زد.
چهارمین بازی ایران در مرحله انتخابی جام‌جهانی فوتبال، امروز برابر کره‌جنوبی برگزار می‌شود. ما هر 3 مسابقه قبلی را برده‌ایم و با شرایط روحی و روانی خوب وارد این دیدار خواهیم شد.
یکتا جمالی 3مدال دیگر برای وزنه‌برداری زنان ایران گرفت؛ 2نقره و یک برنز جهانی. یکتا اگر 3کیلوگرم بیشتر وزنه می‌زد، می‌توانست روی سکوی اول بایستد.

بازی مرکب

بعد از 10برد متوالی، تیم اسکوچیچ امشب به مصاف حریفی قوی‌تر از همه رقبای قبلی می‌رود کره‌جنوبی می‌تواند به اندازه سریال معروف این روزهایش برای تیم سرحال ایران خطرناک باشد
مسابقات مقدماتی جام‌جهانی2022 در آسیا هر هفته حساس‌تر می‌شود و امروز تیم‌ملی ایران در مهم‌ترین بازی دور رفت میزبان کره‌جنوبی خواهد بود.
دوقلوها سال آینده طلا و نقره می‌گیرند

دوقلوها سال آینده طلا و نقره می‌گیرند

گفت‌و گو با مریم عصفوری مربی خواهران وزنه‌برداری که اجازه پیدا نکرد در مسابقات قهرمانی جهان کنار آنها باشد
غزل و غزاله، دوقلوهای وزنه‌برداری هستند؛ خواهران حسینی که در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان وزنه زدند. غزاله در دسته 59کیلوگرم برنز دوضرب را گرفت؛ نخستین مدال جهانی وزنه‌برداری زنان ایران در گروه سنی نوجوانان. غزل هم در دسته 55کیلوگرم هشتم شد.
قهرمان همه تورنمنت‌ها
قهرمان همه تورنمنت‌ها
کریم بنزما کلید رکوردزنی تیم ملی فرانسه در قهرمانی همه تورنمنت‌های ملی جهان بود
قانون جدید آفساید باعث شد فرانسه به نخستین تیم تاریخ فوتبال تبدیل شود که در همه تورنمنت‌های ملی جهان به قهرمانی دست یافته است؛ یورو، لیگ ملت‌ها، جام جهانی، المپیک و جام کنفدراسیون‌ها.
از مدت‌ها قبل شایعه شده بود که استقلالی‌ها با روزبه چشمی توافق کرده‌اند و این بازیکن به‌زودی به جمع آبی‌پوشان باز خواهد گشت. نهایتا هم این اتفاق رخ داد و چشمی با حضور در باشگاه استقلال، با تیم سابقش قرارداد بست. به این ترتیب این بازیکن 28ساله در لیگ 21در خدمت فرهاد مجیدی خواهد بود.

نگذارید شوت بزنند

فوتبال ایران
آنهایی که مسابقات قبلی کره‌جنوبی و ازجمله بازی اخیر این تیم برابر سوریه را تماشا کرده‌اند، می‌دانند که تیم ملی کشورمان امروز بیشتر از هر چیز دیگری باید نگران ضربات از راه دور بازیکنان این تیم باشد.

نامجومطلق: نباید اسکوچیچ را تحت فشار بگذاریم

کارشناسی
مجید نامجومطلق، بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران بر این عقیده است که هم‌اکنون شرایط فنی و روحی و روانی شاگردان دراگان اسکوچیچ بهتر از کره‌جنوبی است و ایران می‌تواند با شکست این تیم، یک گام بزرگ برای رفتن به جام‌جهانی بردارد. نامجومطلق در آستانه این بازی حساس دقایقی با همشهری ورزشی گفت‌وگو و شرایط فعلی تیم ملی را تحلیل کرد.

یونگ: ایران خط حمله خوبی دارد

جانگ وو یونگ هافبک کره‌جنوبی که به همراه سرمربی این تیم در نشست خبری حاضر شده بود، درباره بازی امروز ایران و کره گفت: « ایران تیمی بسیار قدرتمند است و سازماندهی خوبی دارد.
PDF ورزشی
کوتاه ورزشی
دراگان اسکوچیچ روز گذشته در نشست خبری پیش از بازی با کره‌جنوبی، گفت: «فردا بازی مهمی خواهیم داشت.
پائولو بنتو، سرمربی پرتغالی تیم ملی کره‌جنوبی در نشست خبری پیش از مصاف با ایران، گفت: «ایران تیم بسیار قدرتمندی است. بازیکنان این تیم قدرت فیزیکی بالایی دارند و تیم سازماندهی خوبی دارد.
از جمع ملی‌پوشان ایران، علیرضا بیرانوند همراه با سرمربی تیم در نشست خبری حاضر شد و به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.