02
سه شنبه 20 مهر 1400
شماره 8334
ایران
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

ایجاد اعتماد با منع‌گذاری ضابطه‌مند

یادداشت
ممنوعیت خروج از کشور یک «محدودیت از حق» برای شهروندان است. وقتی قرار است محدودیت در حق اعمال شود، باید ضوابطی برای آن محدودیت حاکم شود.
ویژه
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین آقای شیخ علی محمدی‌تاکندی را تسلیت گفتند.

خداحافظی با ممنوع‌الخروجی‌های دقیقه نودی

رئیس قوه قضاییه به دادستان کل کشور و سازمان بازرسی مأموریت داد در قالب بخشنامه‌ای منع خروج افراد از کشور را ضابطه‌مند کنند
قضایی
ممنوع‌الخروجی، ازجمله احکامی است که چند و چون صدور و اعلام آن همواره شمار زیادی از مردم را به دردسر انداخته و بارها و بارها در حوزه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی و حتی ورزشی خبر‌ساز شده است؛ منعی که وقتی گریبانگیر چهره‌ای شناخته‌شده در عالم سیاست، ورزش یا سینما می‌شود جنجال‌آفرین شده و هربار داستان به میز نقد و بررسی کارشناسان و صاحب‌نظران قضایی کشانده شده، اما هر دفعه بدون ایجاد تغییری جدی در روند آن، چند صباحی پس از توجه رسانه‌ها فروکش کرده است.
دانشگاه‌ها اتاق فکر دولت باشند

دانشگاه‌ها اتاق فکر دولت باشند

رئیس جمهور در نخستین حضور خود در مراسم بازگشایی رسمی سال تحصیلی دانشگاه‌ها سخنرانی کوتاهی در مقایسه با رئیس دولت قبل داشت.
تعاملات برجامی در راه است
تعاملات برجامی در راه است
در روزهای آتی تعاملات دیپلماتیک بیشتری در حوزه برجام اتفاق می‌افتد و دور چهارم گفت‌وگوهای ایران و عربستان برگزار شده است؛ اینها مهم‌ترین خبرهایی است که سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری خود داده است.