• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
سه شنبه 20 مهر 1400
کد مطلب : 142678
+
-

آماربازی

70
تیم کره‌جنوبی که امشب در ورزشگاه آزادی میهمان ایران خواهد بود، به گواه آمارهای سایت AFC مالکانه‌ترین بازی‌ها را در گروهA انجام داده و در میزان مالکیت توپ و تعداد پاس رکورددار است. مالکیت توپ کره‌ای‌ها در 3بازی قبلی هرگز از 68درصد پایین‌تر نبوده و معدل مالکیت توپ این تیم 70درصد بوده است. این در حالی است که ایران طی 3پیروزی قبلی به معدل 54درصد در مالکیت توپ رسیده و بعد از کره و امارات سومین تیم است. در تعداد پاس نیز کره‌ای‌ها مجموعا طی 3بازی 1701پاس ردوبدل کرده‌اند که بالاترین رکورد ثبت‌شده در میان 6تیم گروهA محسوب می‌شود. امارات با 1573پاس و ایران با 1259پاس دوم و سوم هستند. البته همه اینها به شرطی است که آمارهای سایت AFC را کاملا جدی بگیریم!

58
 با وجود اینکه در گروهA ایران بیشترین گل زده را دارد اما کره‌جنوبی بیشترین شوت را به چارچوب دروازه حریفان زده است. ایران در هر دو بخش «شوت» و «شوت داخل چارچوب» تیم دوم است اما از شوت‌هایش بیشترین بهره را برده و 5بار به گل رسیده است. درحالی‌که کره‌جنوبی فقط 3گل زده دارد. کره‌ای‌ها طی 3بازی در مجموع 58شوت به دروازه رقبا زده‌اند که 18شوت آنها داخل چارچوب بوده است. ایران اما 32بار در موقعیت شوت قرار گرفته و 13ضربه داخل چارچوب داشته است. در تعداد شوت، سومین آمار برتر متعلق به امارات است اما در تعداد شوت‌های داخل چارچوب به شکلی عجیب تیم لبنان است که سومین حدنصاب برتر را در اختیار دارد. لبنانی‌ها 9شوت داخل چارچوب داشته‌اند اما هنوز هیچ گلی نزده‌اند.

14
 اما در بخش دفاعی، آمار ایران از کره‌جنوبی و سایر تیم‌ها بهتر بوده است. خط دفاعی ایران کمتر از تمام تیم‌ها به حریفانش فرصت شوت‌زنی داده است. تیم اسکوچیچ در 3بازی مجموعا 14بار به رقبا فرصت ضربه‌زنی داده که از این تعداد فقط 3ضربه داخل چارچوب بوده است. یعنی در هر 90دقیقه فقط یک‌بار چارچوب دروازه ایران تهدید شده است. برای کره‌جنوبی این آمار به 16شوت در هر بازی می‌رسد که از این تعداد 7شوت داخل چارچوب بوده است. آمار امارات هم با کره‌جنوبی مساوی است و این تیم هم در هر بازی با 7شوت داخل چارچوب مواجه شده است، یعنی بیش از 2برابر ایران. در این گروه، چارچوب دروازه عراق و سوریه بیشتر از سایر تیم‌ها تهدید شده است.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید