• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
سه شنبه 20 مهر 1400
کد مطلب : 142679
+
-

نکته بازی/ باز خدا را شکر «کره» هست


از همان روز اول که مدیران فدراسیون فوتبال با لحنی قاطع می‌گفتند در بازی با کره‌جنوبی، هم تماشاگر خواهیم داشت و هم سیستم کمک‌داور ویدئویی، می‌شد حدس زد که این وعده و وعیدها بیش از حد خوش‌بینانه است. هرچه هم که جلوتر آمدیم، همین مسئله ثابت شد. اول گفتند 10هزار تماشاگر داریم، بعد شد 7هزار نفر، بعد رسید به هزار نفر و نهایتا هم بازی بدون تماشاگر شد. در مورد VAR هم بعد از آن‌همه داد و قال و پوشش ثانیه به ثانیه ورود تجهیزات به ایران، روشن شد که خبری از بازبینی تصاویر نیست و بازی به‌صورت سنتی قضاوت خواهد شد. باز خدا را شکر تیم حریف به تهران رسید، وگرنه 2  روز بیشتر طول می‌کشید، می‌گفتند بازی ایران و کره‌جنوبی بدون کره‌جنوبی برگزار می‌شود!

تیم ملی ایران یا مصر؟
بعد از کلی کش‌وقوس، بالاخره روزبه چشمی به ایران رسید و با عقد قرارداد در باشگاه استقلال به جمع آبی‌پوشان پیوست. او که پیش‌تر در همین تیم توپ می‌زد، یک فصل را در لیگ قطر پشت سر گذاشت و احتمالا به این دلیل که مشتری دیگری گیر نیاورد به فوتبال ایران برگشت. چشمی در نخستین مصاحبه‌اش آرزوهای قشنگ زیادی کرده؛ از اینکه با استقلال جام بگیرد تا دعوت دوباره‌اش به تیم ملی. طبیعتا تنها با گذر زمان روشن خواهد شد چشمی به کدام‌یک از آرزوهایش می‌رسد. اما لااقل در مورد دعوت به تیم ملی به‌نظر می‌رسد کار او سخت است. آن کسی که اعتقاد داشت روزبه مدرن‌ترین مدافع 10سال اخیر فوتبال ایران است، الان سرمربی مصر شده؛ فقط حیف که نمی‌تواند چشمی را به آن تیم دعوت کند!

مجسمه‌ات را بسازیم؟
برخی تمدید قرارداد یحیی را تلاش سرپرست موقت باشگاه برای «فعال‌نمایی» می‌دانند و گروهی هم عقیده دارند با توجه به باقی‌ماندن یک فصل کامل از قرارداد یحیی، تمدید قرارداد او هم‌اکنون جزو اولویت‌های باشگاه نبود. در چنین شرایطی اما مجید صدری ادعا کرده تمدید قرارداد سرمربی پرسپولیس یک «اتفاق تاریخی» است. حالا یا آقای سرپرست معنی «تاریخی» را درست نمی‌داند و یا در جریان دیدگاه‌های انتقادی نیست. حتی اگر از تمام نقد و نظرها چشم‌پوشی کنیم، باز تمدید با یحیی نهایتا یک اتفاق مثبت است. رویداد تاریخی چیزی مثل حضور برانکو در پرسپولیس و بلندکردن این تیم از خاک بود. لابد صدری انتظار دارد به‌خاطر این فتح‌الفتوح مجسمه‌اش را هم بسازند!

 

این خبر را به اشتراک بگذارید