• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 20 مهر 1400
کد مطلب : 142687
+
-

نامجومطلق: نباید اسکوچیچ را تحت فشار بگذاریم

کارشناسی
نامجومطلق: نباید اسکوچیچ را تحت فشار بگذاریم

مجید نامجومطلق، بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران بر این عقیده است که هم‌اکنون شرایط فنی و روحی و روانی شاگردان دراگان اسکوچیچ بهتر از کره‌جنوبی است و ایران می‌تواند با شکست این تیم، یک گام بزرگ برای رفتن به جام‌جهانی بردارد. نامجومطلق در آستانه این بازی حساس دقایقی با همشهری ورزشی گفت‌وگو و شرایط فعلی تیم ملی را تحلیل کرد.

   کره با گذشته‌اش فاصله دارد
تقابل ایران و کره همیشه جزو حساس‌ترین بازی‌ها در تورنمنت‌های مختلف بوده و این دو تیم همیشه رقابتی فشرده و نزدیک با هم دارند. البته اعتقاد من این است که کره با گذشته‌اش فاصله دارد و نسبت به آن تیم پرقدرت و باصلابتی که از آنها می‌دیدیم، ضعیف‌‌تر شده‌اند. گرچه این دلیل نمی‌شود که بگوییم ایران بازی آسانی در پیش دارد. کره بازیکنانی خطرناک و تأثیرگذار دارد که ممکن است از غفلت ما نهایت استفاده را ببرند، ضمن اینکه هر بازی هم شرایط خاص خودش را دارد. اینکه آنها حدود 11سال است ایران را شکست نداده‌اند، طبیعتا می‌تواند یک‌ بار روانی برایشان ایجاد کند. در مجموع اعتقاد من این است که ایران نسبت به کره تیم قوی‌تری است و اگر کم‌اشتباه باشیم، از این بازی برنده بیرون خواهیم آمد.

   بهترین‌ها در اختیار دراگان
نگاهی به نفرات تیم ملی نشان می‌دهد که ایران بابت در اختیار داشتن بازیکنان باکیفیت و سطح بالا چقدر غنی است. هم‌اکنون 9 تا 10بازیکنی را که در ترکیب ثابت قرار می‌گیرند، لژیونرها تشکیل می‌دهند و این تیم ملی یکی از قوی‌‌ترین تیم‌های چند دهه اخیر است. طبیعتا هر مربی دوست دارد با چنین بازیکنانی کار کند و حالا این فرصت به اسکوچیچ رسیده است.

   شکاف میان بازیکنان و کادر فنی
تیم ملی بعد از آمدن دراگان از لحاظ نتیجه‌گیری فوق‌العاده عمل کرد؛ هر‌چند که از لحاظ فنی شاید نقدهایی به این تیم وارد باشد و مردم هم این توقع را داشته باشند که تیم ملی زیباتر و تاکتیکی‌تر بازی کند. نباید فراموش کرد که این تیم در زمان مربیگری مارک ویلموتس چه شرایطی پیدا کرد و اسکوچیچ بعد از حضور در تیم ملی به‌خوبی توانست شرایط را مدیریت کند. او شناخت خیلی خوبی از بازیکنان و فوتبال ایران داشت و خیلی زود بر کارش مسلط شد. حالا برخی می‌گویند ایران به‌خاطر بازیکنانش نتیجه می‌گیرد ولی من معتقدم نباید شکافی بین کادر فنی و بازیکنان ایجاد کرد. یک تیم بدون داشتن بازیکنان خوب یا مربی خوب نمی‌تواند نتیجه بگیرد، اینکه بخواهیم کادر فنی و بازیکنان را از هم جدا کنیم، منطقی نیست.

   صعود به جام‌جهانی کافی نیست
از حالا نباید در مورد شانس صعود به جام‌جهانی حرف زد و مهم‌ترین مسئله این است که روند خوب‌مان را ادامه دهیم. البته دیگر صعود به جام‌جهانی نمی‌تواند برای فوتبال ما یک اتفاق نادر و خیلی بزرگ باشد، این اتفاق برای فوتبال ما کافی نیست و باید کاری کنیم که در جام‌جهانی بدرخشیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید