04
سه شنبه 20 مهر 1400
شماره 8334
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
محمد مخبر، معاون اول سیدابراهیم رئیسی در نشست اخیر ستاد تنظیم بازار بر ضرورت نظارت مستمر بر وضعیت بازار و رفع برخی نابسامانی‌ها در تأمین مایحتاج ضروری تأکید کرده و گفته است: بانک مرکزی به موقع ارز مورد نیاز کالاهای اساسی را تامین کند.
خبر: سیدصالح هندی، مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران می‌گوید: به نظر می‌رسد دیگر میدان بزرگی برای کشف نداریم و هرچه جلوتر می‌رویم کشف منابع سخت‌تر می‌شود.

تکرار خشکسالی با سدهای خالی

کاهش بارش‌های جوی استمرار دارد و ذخایر آبی سدها فقط کفاف مصارف پاییزی را می‌دهد
آب
خشکسالی بر سال آبی جدید هم سایه انداخته و در 18روز سپری شده از این سال خود را با افت 20درصدی بارش نسبت به سال قبل نشان داده است. با توجه به آثار بدخیم خشکسالی سال آبی گذشته بر ذخایر آبی سدها، افت بارندگی در پاییز امسال می‌تواند تهدید جدی برای تأمین آب باشد و به همین دلیل باید تمهیدات جدی برای مدیریت مصرف آب اندیشیده شود.

افزایش 10هزار مگاواتی تولید برق در 3سال آینده

علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو و رضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت در حالی توافق کردند تا 10هزار مگاوات بر ظرفیت نیروگاهی ایران طی 3سال آینده اضافه شود که غایب بزرگ در این توافق جواد اوجی، وزیر نفت بود که مسئولیت تامین سوخت این نیروگاه‌ها بر‌عهده وزارتخانه تحت مسئولیت اوست.
اعطای جایزه نوبل به مدل جدید پژوهش‌های اقتصادی
اعطای جایزه نوبل به مدل جدید پژوهش‌های اقتصادی
جایزه نوبل اقتصاد سال2021 به 3اقتصاددانی رسید که از مدل جدیدی با عنوان آزمایش‌های طبیعی در پژوهش‌های اقتصادی استفاده کرده‌اند.
به‌دنبال گزارش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از وضعیت شرکت نیشکر هفت‌تپه، این شرکت بحران‌زده به شرکت دولتی توسعه نیشکر و صنایع جانبی واگذار شد.