05
سه شنبه 20 مهر 1400
شماره 8334
اقتصاد 2
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
بازار دمنوش‌ها معمولا با سرد شدن هوا داغ می‌شود ولی در یکی دو سال گذشته کرونا هم نقش مهمی در داغ‌تر شدن بازار این محصولات و البته افزایش قیمت آنها داشته است.
قیمت بعضی از انواع ماهی‌ها در میادین میوه و تره‌بار از پاییز گذشته تا امروز بیش از دو برابر شده است.

فروش اوراق بدهی شتاب گرفت

آمار‌ها نشان می‌دهد در شهریور‌ماه امسال 51هزار میلیارد تومان اوراق بدهی منتشر شده است
بورس
آمارها نشان می‌دهد حجم انتشار اوراق بدهی در مرداد و شهریور‌ماه بعد از انتخاب دولت جدید شتاب گرفته است. حجم انتشار اوراق بدهی در مردادماه161 و در شهریور‌ماه 60درصد رشد کرده است. دولت جدید در 2‌ماه ابتدای فعالیتش 85هزار میلیارد تومان اوراق بدهی منتشر کرده است. جمع کل اوراق بدهی منتشر شده در نیمه نخست امسال 110هزار میلیارد تومان بوده است.

لبنیات ارزان؛ از چند روز دیگر

به‌گفته انجمن صنایع لبنی، تولید 3 قلم لبنیات پرمصرف از شنبه آغاز شده و این محصولات تا چند روز آینده در فروشگاه‌ها توزیع می‌شوند
پس از اعلام سیدجواد ساداتی‌نژاد، وزیر جهادکشاورزی مبنی بر کاهش 10درصدی قیمت 3 قلم کالای اصلی و پرمصرف لبنی از روز شنبه 17مهرماه، سخنگوی انجمن صنایع لبنی اعلام کرد: طبق توافقات انجام شده با شرکت‌های تولیدکننده، 3محصول لبنی شامل ماست ساده ۲.۵‌کیلوگرمی، پنیر یواف ۴۰۰‌گرمی و شیر پاستوریزه ساده کیسه‌ای ۹۰۰‌گرمی، از شنبه با کاهش ۱۰‌درصدی قیمت، تولید خواهند شد.
دپوی 400هزار تن سیب صنعتی در مراکز تولید
دپوی 400هزار تن سیب صنعتی در مراکز تولید
سیب درختی ازجمله محصولاتی است که به‌دلیل پیشی‌گرفتن میزان تولید از نیاز بازار، زمینه‌سازی‌ برای صادرات آن فراهم است. بر این اساس دولت واردات موز را منوط به صادرات سیب کرده و خرید تضمینی و توافقی سیب صنعتیدرجه 3 از کشاورزان را در دستور کار قرار داده است.