• سه شنبه 20 مهر 1400
  • الثُّلاثَاء 5 ربیع الاول 1443
  • 2021 Oct 12

دق شدن در دریای هلمند

گزارش میدانی خبرنگار همشهری از کوچ اجباری ساکنان دایکندی افغانستان که با فشار طالبان مجبورند خانه و کاشانه و زمین‌های خود را ترک کنند
خانه‌های خالی، دودکش‌هایی که دودی از آنها به هوا بلند نمی‌شود و زمین‌های سرسبز اما رها شده، نشان از زندگی‌هایی دارد که تا چند روز پیش اینجا جریان داشته و حالا یکباره متوقف شده است؛ آدم‌هایی که اینجا رخت حیات گسترانیده بودند و حالا آواره شده‌اند؛ بعضا از جور طالبان، حتی جرأت بازگو کردن آنچه بر آنها رفته است را ندارند.

پرواز بادبادک‌های شادی در آسمان پایتخت

کاروان شادی در چهارمین روز از هفته ملی کودک به بوستان ولایت رسید و گروه‌های هنری برنامه‌های متنوع و مفرحی برای کودکان کار اجرا کردند.

ایجاد اعتماد با منع‌گذاری ضابطه‌مند

ممنوعیت خروج از کشور یک «محدودیت از حق» برای شهروندان است. وقتی قرار است محدودیت در حق اعمال شود، باید ضوابطی برای آن محدودیت حاکم شود.

خطر نوسان آمار مرگ و ابتلا

چهره آرام کرونا در 2 روز گذشته، تغییر کرده است؛ در حالی که با قرار گرفتن موارد مرگ‌های روزانه به زیر 200 نفر در شانزدهم مهر و کاهش تعداد مرگ‌ها به کمتر از 10 هزار نفر در یک شبانه‌روز، حالا اما، میزان مرگ‌ها و ابتلاهای روزانه جان دوباره روند صعودی به خود گرفته است.

دانشگاه‌ها اتاق فکر دولت باشند

رئیس جمهور در نخستین حضور خود در مراسم بازگشایی رسمی سال تحصیلی دانشگاه‌ها سخنرانی کوتاهی در مقایسه با رئیس دولت قبل داشت.
گفت‌وگویی متفاوت با عبدالعلی دستغیب درباره حافظ و حافظ‌پژوهی

حافظ­‌پژوهان ما درجا می‌زنند

عبدالعلی دستغیب بیش از 90سال دارد. او منتقد آثار شاعران و نویسندگان تراز اول معاصر است و چندین و چند کتاب و مقاله نیز در باب حافظ‌پژوهی از او به چاپ رسیده است.