13
سه شنبه 1 خرداد 1397
شماره 7390
ایرانشهر
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

صادق‌خان چه می‌گوید؟

شهرنگار
گوینده خبر رادیو گفت: «شهردار لندن تبلیغ هرگونه آگهی فست‌فود و چیپس و خوراکی‌های مضر را در این شهر ممنوع اعلام کرد. هدف صادق‌خان از این کار افزایش سلامتی شهروندان به‌خصوص نوجوانان است».
ویژه
توسعه‌ورزش و تربیت‌بدنی، یک ضرورت انکارناپذیر و یک نیاز اساسی و زیربنایی برای تمام کشورها محسوب می‌شود و به طور چشمگیر و فزاینده مورد توجه همگان قرار گرفته است.
رشد جمعیت جهان، افزایش شهرنشینی و ایجاد کلانشهرها، فشارهای روانی جدیدی را به زندگی ما اضافه کرده است.
حکمت، زندگی را در ژرفای شور و شوق به زیستن، معناشده می‌یابد. شهروندان شاد، مشارکت بیشتری در مسئولیت‌های فردی و جمعی احساس می‌کنند و تبدیل به سیل خروشانی برای ساختن زندگی و گرداندن چرخ‌های جامعه می‌شوند.
شناسنامه
دیوارنگاری طی قرن‌های اخیر در کشورهای اروپایی و ایالات متحده طرفداران وسیعی یافته‌ است. این هنر حتی در برخی فیلم‌های هالیوودی به‌عنوان یک شیوه تبلیغ رواج یافته‌ است

دیوارها از چه سخن می‌گویند؟

نگاهی به پدیده دیوارنگاری که طی سال‌های اخیر در شهرهای بزرگ کشور گسترش یافته است
این روزها روی پایه بعضی پل‌های بتنی شهر نگاره‌هایی دیده می‌شوند که عمری کمتر از 24ساعت دارند و به سرعت توسط عوامل شهرداری پاک می‌شوند. اما این تصاویر و حروف و طرح‌ها حاوی پیام‌های مشخصی هستند و برخلاف تصور عموم، ‌مخاطب دارند.
«تراکم» همان نفت است که تمام می‌شود

«تراکم» همان نفت است که تمام می‌شود

کارشناسان اقتصادی می‌گویند فعالیت شهرداری‌‌ها در بازار سرمایه، می‌تواند راهکاری موثر در پایان وابستگی آنها به درآمدهای ناپایدار باشد
دستیابی به درآمد پایدار شهری از مهم‌ترین دغدغه‌های مدیران و برنامه‌ریزان شهری است. رشد روزافزون پدیده شهرنشینی، افزایش تقاضا برای دریافت کالاها و خدمات را به ‌دنبال دارد و تأمین این نیازها مستلزم وجود منابع مالی پایدار و تزریق آن به شهر است.
حق بر شهر و فراگیر شدن ورزش همگانی
حق بر شهر و فراگیر شدن ورزش همگانی
براساس قانون اساسی کشورمان بند 3اصل سوم تربیت‌بدنی رایگان برای همه به‌عنوان یک حق مورد شناسایی قرار گرفته و دولت و دستگاه‌های اجرایی وظیفه دارند با فراهم‌ آوردن تجهیزات و زیرساخت‌های لازم این امکان را در اختیار شهروندان بگذارند.
اینجا محله «خیابان» تبریز است؛ محله‌ای که حالا جزو محدوده خیابان امام خمینی ره محسوب می‌شود.
PDF ایرانشهر
کوتاه ایرانشهر
به دست آوردن آمار دقیق زندانیان کشور، اگر نگوییم غیرممکن، اما بسیار دشوار است؛ آن هم به تفکیک استان‌ها و نوع جرایم.