12
سه شنبه 1 خرداد 1397
شماره 7390
ادب‌وهنر
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

چنگی که صدای تاریخ می‌دهد

یادداشت
اگر کارهای آهنگسازی سیامک کلانتری را در مقام آهنگساز سینما یا رهبر ارکستر فیلارمونیک کرج شنیده باشید، متوجه تفاوت فاحش آن موسیقی‌‌ها با موسیقی تئاتر کوروش که به‌مدت 40شب در تالار وحدت شنیده شد، خواهید شد.
ویژه
کتاب «و آهنگ‌های بیکلامی که هرگز نساختیم» سروده‌های مونا رضاپور با حضور خسروسینایی، کارگردان سینما در شهر کتاب دانشگاه تهران برگزار شد
«پاسخ‌هایی کوتاه به پرسش‌هایی بزرگ» آخرین اثر استیون هاوکینگ در‌ماه اکتبر منتشر می‌شود. به گزارش ایسنا، «پاسخ‌هایی کوتاه به پرسش‌‌هایی بزرگ»
خبر‌های کوتاه
سریال «لحظه گرگ و میش» 0 ساخته همایون اسعدیان 0 که این روزها در حال تولید است، پخش خود را از پاییز آغاز خواهد کرد. مهدی روشن‌روان، مدیر گروه فیلم و سریال شبکه 3 سیما در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه فاز یک این مجموعه که مربوط به دهه ۶۰ بوده به اتمام رسیده است
بازیگر سابق نقش جیمزباند یکی از نقاشی‌هایش را به قیمت 1/4میلیون دلار به فروش رساند. به گزارش آسوشیتدپرس، پیرس برازنان تابلویی را که از باب دیلن کشیده به قیمت 1/4میلیون دلار فروخت تا پول آن را صرف امور خیریه کند.
اسپایک‌لی در جشنواره کن امسال یکی از بزرگ‌ترین جوایز دوران فعالیت‌های سینمایی‌اش را برنده شد که درواقع جایزه دوم کن یعنی جایزه بزرگ را برای اثر جدیدش با عنوان «سیاه‌پوست نژادپرست» BlacKkKlansman به خانه برد.

حمله «ناخواسته» به« لونه زنبور»

جدول اکران به‌نفع برزو نیک‌نژادتغییر کرد
سینما
برای اثبات عجیب بودن اتفاقات در سینمای ایران 2موضوع مطروحه در جلسه روز گذشته شورای صنفی نمایش مصادیق جالب و درخور توجهی خواهند بود.
شفاف سازی دبیری که ماندگار است

شفاف سازی دبیری که ماندگار است

رضا میرکریمی بعد از تجربه برگزاری 3دوره از جشنواره جهانی فیلم فجر، در روزهای اخیر مورد نقد برخی از همکاران سینمایی خود قرار گرفته است.
افشار از «گلشیفته» رفت
افشار از «گلشیفته» رفت
همزمان با توزیع قسمت هشتم از مجموعه ویژه شبکه نمایش خانگی «گلشیفته» به کارگردانی بهروز شعیبی و تهیه‌کنندگی علی اکبر نجفی تصویربرداری نقش مهناز افشار در این مجموعه به پایان رسید.
PDF ادب‌وهنر
کوتاه ادب‌وهنر
«پرنده من» رمان فریبا وفی به زبان اسپانیایی منتشر شد. فریبا وفی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام با تصویری از ترجمه اسپانیایی کتاب از انتشار این رمان در اسپانیا خبر داده است.