25
دو شنبه 13 دی 1400
شماره 8404
صفحه‌های 38 تا 48
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

قولی که سردار به آن عمل کرد

احمد یوسف‌زاده، نویسنده اهل کرمان است. یوسف‌زاده بیش از 8سال دوران نوجوانی‌اش را در اسارتگاه‌های عراق گذراند.
ویژه
آورتین نام روستایی است در حوالی کرمان؛ روستایی که در سال70 درگیر فقر و مسئله اشرار بود. مستند «آورتین» به ۳۰‌سال قبل می‌رود؛ به روزگاری که قاسم سلیمانی فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله بود.
درباره شهید قاسم سلیمانی مستندهای زیادی ساخته شده است؛ از مستندهایی که برخی‌شان در سطح گزارش‌های تلویزیونی بوده‌اند و سازندگان‌شان شیوه ساده و سرراست اطلاع‌رسانی را انتخاب کرده‌اند تا آثاری که کارگردان‌هایشان سراغ زاویه دید متفاوت‌تری رفته‌اند.
سردار سلیمانی تا پیش از حمله آمریکا به عراق و آغاز مقاومت علیه اشغال این کشور، شخصیت شناخته‌شده‌ای در غرب نبود.

شهادتی که درحافظه جمعی ایران می‌ماند

دونالد ترامپ عنوان کرده بود که براساس مصلحت‌اندیشی در قالب اقدامی پیشدستانه برای تقابل با حملات احتمالی علیه نیروها و اتباع خود در عراق، دستور ترور سردار سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه را صادر کرده است.
فیلم 23نفر یادگاری از تو

فیلم 23نفر یادگاری از تو

از دفترت زنگ زدند، به گمانم پورجعفری بود یا کسی دیگر، یادم نیست. گفت حاجی نامه نوشته به ابراهیم حاتمی‌کیا که فیلم آن ۲۳نفر را بسازد، نامه را برایت می‌فرستیم؛ اگر متنش خوب است خبر بده که بفرستیمش. فرستادند، گفتم عالی است.
سردار دل‌ها در صحیفه‌های ماندگار
سردار دل‌ها در صحیفه‌های ماندگار
سرداران بزرگ سپاه اسلام معمولاً بیشتر وقت خود را در میدان‌های رزم سپری می‌کنند و برای همین زندگی آنها با وقایع و حوادث کوچک و بزرگ بسیاری همراه است که نوشتن درباره آنها می‌تواند مخاطبان بسیاری از طیف‌های مختلف را به همراه داشته باشد.
دمشق برای شیعیان، نماد خوبی نبوده است؛ چرا که همیشه در بغض‌ها و آه‌های آن‌ها، دمشق جایی بوده که کاروان اسرای اهل بیت علیهم‌السلام، در پشت دروازه‌های آن آزار دیدند و در میان هلهله مردمانش پای به شهر گذاشتند تا راهی قصر یزد شوند.
PDF صفحه‌های 38 تا 48
کوتاه صفحه‌های 38 تا 48
همه دیوارهای اتاق پوشیده از تابلوی نقاشی است که هر کدام از آنها دوره‌ای از تاریخ ایران را روایت می‌کند و آنچه در نگاه اول نظر هر بیننده‌ای را به‌خود جلب می‌کند، داستان زندگی و رشادت‌های شهید حاج قاسم سلیمانی است.
میان مستندهای پرتعدادی که درباره سردار سلیمانی ساخته شده، مستند «قاسم» این موقعیت را یافته که در بیش از ۱۰۰ سالن سینما در کشور روی پرده برود؛ امکانی که یکی از دلایلش قاعدتا باید قابلیت‌های سینمایی این مستند باشد.