25
دو شنبه 13 دی 1400
شماره 8404
صفحه‌های یک تا هشت
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

فهرست

فهرست
فهرست
ویژه
قبلا در یادداشتی نوشتم که چرایی طرح مکتب جهت شهید سلیمانی، مقدم بر چیستی آن است همیشه چرایی بعد از چیستی می‌آید اما تا فلسفه این نام‌گذاری را ندانیم محتوا و چیستی مکتب را نیز نخواهیم فهمید. برخی عبارت مکتب را بی‌جهت و باجهت خرج می‌کنند و گویی واژه‌ای برای تعریف و تمجید و تولید عواطف برای شهید سلیمانی است. اما چرایی طرح آن‌را باید در رفت و برگشت با عنصر زمان فهمید.
آمریکایی‌ها سردار سلیمانی را بر مبنای یک کینه‌ورزی کور به شهادت رساندند. آنها می‌دانستند مقاومت در منطقه وابسته به سردار سلیمانی نیست که بتوانند با شهادت ایشان این مشکل را برطرف کنند

هرگز فراموشت نخواهم کرد

مرید از نگاه مراد؛ توصیفات بی‌سابقه رهبرمعظم انقلاب درباره حاج قاسم سلیمانی
بعضی از آدم‌‌ها نه‌تنها تند‌و‌تیزند، بلکه حتی نیاز به تذکر و یادآوری هم ندارند؛ یعنی خودشان می‌دانند که در کجا هستند و چه انتظاراتی از آنها می‌رود و باید چه کار بکنند و اگر مشکلی پیش آمد، باید چه رفتاری از خودشان بروز بدهند.

چرا جمهوری اسلامی حرم است؟!

این جمله را از آن بزرگ چه دانستیم؟«جمهوری اسلامی حرم است». آیا یک تعبیر ذوقی است؟ عاطفی و از سر شور و علاقه است؟حرم کجاست؟ نقطه‌ای برای اتصال به انسان کامل که او ظهور و بروز حقیقت حضرت حق است. زائرین گرد حرم جمع می‌شوند و زیارت و توسل می‌کنند به صاحب حرم تا هم نمک سفره‌شان را بگیرند و هم توشه سفرشان به ابدیت. با این توضیح چه نسبتی میان جمهوری اسلامی با این همه خطا و نقص در گوشه و کنارش با حرم مقدس اهل‌بیت وجود دارد؟ چه آنکه از این نیز بالاتر و فرمود: «والله والله والله این خیمه آسیب دید بیت‌الله الحرام و مدینه و نجف و کربلا... و قرآن آسیب می‌بیند.»
به چشم یک راه
آقای قاسم سلیمانی! سلام. شهادت می‌دهم که شما هنوز هم هوای ما را دارید، حواستان به ما هست، ما را می‌بینید و سلام ما را می‌شنوید که فرموده‌اند: «أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ». حالا 2سال است که شانه به شانه این مردم، بهت‌زده و داغدار رفتن شماییم. بلد نیستم دلتنگی‌مان را در قالب کلمه‌ها کنار هم ردیف کنم. کلمه باید حساب و کتاب داشته باشد. کلمه باید به بند کشیده شود.
PDF صفحه‌های یک تا هشت
کوتاه صفحه‌های یک تا هشت
دنیای غرب، در بررسی‌های خود به این نتیجه رسیده بود که میل به اسلامگرایی در غرب رو به افزایش است و اگر این روند ادامه یابد تا سال 2050در فرانسه و تا سال 2070عمده مردم انگلیس مسلمان می‌شوند.