• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 17 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 159817
+
-

اینترنت ماهواره‌ای با قابلیت سفر

اینترنت
اینترنت ماهواره‌ای با قابلیت سفر

استارلینک که هم‌اکنون تنها سرویس اینترنت ماهواره‌ای در حال فعالیت به‌حساب می‌آید قابلیت جدیدی را برای نقل و انتقال سرویس معرفی کرده است.
به‌گزارش تک‌کرانچ، این شرکت فناوری سرویس اینترنت خود را با ویژگی حمل‌پذیری (Portability) معرفی کرده که به وسیله آن کاربران می‌توانند حتی در سفرهای خود نیز به اینترنت ماهواره‌ای دسترسی داشته باشند.
مشترکان این شرکت برای استفاده از این خصوصیت باید هزینه جداگانه‌ای به‌صورت ماهانه پرداخت کنند. با پرداخت این حق اشتراک کاربران می‌توانند دیش یا به قول استارلینک ترمینال دریافت ماهواره خود را در هر نقطه‌ای جابه‌جا کنند.
برای استفاده از قابلیت حمل‌پذیری سرویس استارلینک، کاربران باید 25دلار اضافه در ماه پرداخت کنند. این هزینه در کنار اشتراک سرویس معمولی دریافت می‌شود که اسپیس‌ایکس اخیرا آن را به 110دلار در ماه افزایش داده بود. همچنین دیش این سرویس هم 599دلار قیمت دارد.
ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس‌ایکس و ثروتمندترین فرد جهان هم در پاسخ به یکی از مشترکان سرویس استارلینک در توییتر گفت: «استارلینک برای خودروهای کاروان(RV)، کمپینگ یا هر فعالیتی دور از شهرها عالی است.» اینترنت ماهواره‌ای استارلینک می‌تواند در مناطقی که حتی موبایل‌ها آنتن نمی‌دهند و شبکه‌هایشان در دسترس نیست سرعت بالایی را برای دسترس به شبکه جهانی فراهم کنند.
این ویژگی تنها زمانی در دسترس است که کاربران در همان قاره‌ای باشند که هنگام ثبت‌نام آدرس آن را اعلام کرده‌اند. استارلینک به مشتریان خود اعلام کرده اگر بیش از 2ماه از سرویس خود در کشور دیگری استفاده می‌کنند، باید آدرس ثبت شده خود را تغییر دهند.
ایلان ماسک اخیرا در توییتر خود از قابلیتی گفته بود که برق تجهیزات اینترنت ماهواره‌ای را از فندک خودرو تامین می‌کند. به‌گفته او در آینده می‌توان از این رویکرد کم‌مصرف برای ارائه سرویس اینترنت ماهواره‌ای در سفر استفاده کرد. البته برای استفاده از این اینترنت در سفر باید دیش آن به‌صورت کامل روی خودرو نصب شود و به همین‌خاطر بیشتر مناسب خودروهای کمپینگ به‌حساب می‌آید. 

این خبر را به اشتراک بگذارید