08
دو شنبه 1 آبان 1402
شماره 8919
صفحه‌آخر
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

یاریگران زندگی

زندگی پدیا
در سال‌های اخیر، یکی از آمارهایی که تا حد زیادی والدین دانش‌آموزان و مسئولان را نگران کرده، کاهش سن اعتیاد در کشورمان است.
ویژه
من عاشق شایعاتم… حقایق ممکنه گمراه‌کننده باشن ولی شایعات درست یا غلط همیشه آشکار‌کننده هستند!
چهره
در نخستین ماه‌های سال۱۴۰۰ «اول آبان‌ماه» با تصویب شورای‌عالی انقلاب فرهنگی کشور و ابلاغ رئیس‌جمهور وقت ایران در متن تقویم رسمی کشورمان، به‌عنوان روز بزرگداشت ابوالفضل بیهقی، ادیب و مورخ برجسته ایرانی قرن پنجم هجری که به نام پدر نثر فارسی نیز شناخته می‌شود، نامگذاری شد.

چرا شیلی هوادار دو آتشه فلسطین است؟

وقتی پای صحبت از حمایت کامل و قاطع مردم و دولت‌ها از فلسطین مطرح است، معمولا کشورهای خاورمیانه و به‌خصوص کشورهای عرب به ذهن می‌آیند، اما یک اقیانوس آن سوتر، فلسطینی‌ها، حامیان دو‌آتشه‌ای در آمریکای لاتین دارند و در میان همه آنها، شیلی به‌صورت ویژه پشت فلسطین درمی‌آید.
زندانیان در مسابقات جهانی شطرنج

زندانیان در مسابقات جهانی شطرنج

آیا می‌دانستید که ما در زندان‌ها گروه شطرنج‌باز داریم که از درون همان چهاردیواری در مسابقات جهانی شرکت می‌کنند؟
آب بهای زراعی گیلانی‌ها ثابت ماند
آب بهای زراعی گیلانی‌ها ثابت ماند
این هم خبر خوبی است که پس از التهاب در بازار برنج و تحمیل ضررهای فراوان به برنجکاران شمالی، شرکت آب منطقه‌ای گیلان برای نخستین بار در50سال اخیر، بهای آب مصرفی شالیزارهای استان را به‌منظور حفظ و تقویت تولید با نرخ ثابت بر قبوض مشترکان خود اعمال کرد.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
می‌خواهم نخستین گفتار را به تضاد بین سبکی و وزن اختصاص دهم و از ارزش سبکی بگویم. نه چون وزن برایم ارزش کمتری دارد، بلکه فقط به این دلیل که درباره سبکی حرف بیشتری برای گفتن دارم.
یک سارق در لهستان، روش خلاقانه‌ای برای دزدی از یک جواهرفروشی ابداع کرد و طوری وارد آن شد که کمتر کسی تصورش را می‌کرد.