06
دو شنبه 1 آبان 1402
شماره 8919
اقتصاد 1
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

عرضه شفاف سیمان و فولاد

چهره روز
احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد با بیان اینکه موضوع عرضه مصالح ساختمانی درستاد اقتصادی دولت تعیین تکلیف شد که قرار بر این است تا همچنان عرضه این کالاها در بورس انجام شود، اعلام کرد: برای رفع ایرادات نحوه عرضه مصالح ساختمانی در بورس کالا کمیته سه‌جانبه‌ای با حضور وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، صمت و سازمان بورس تشکیل می‌شود.
ویژه
از ابتدای سال تا ۲۹مهرماه۱۴۰۲ بانک مرکزی بنا بر ثبت سفارش‌ها و اعلام اولویت‌ها و نظر دستگاه و سازمان غذا و دارو، فقط برای واردات شیرخشک، ماده اولیه و مکمل‌ها با ارز ترجیحی، مجموعا ۱۸۳میلیون دلار تخصیص داده است و روز گذشته نیز در این سرفصل، ۲۷میلیون دلار دیگر تخصیص داده شد.
داوود منظور، رئیس سازمان برنامه ‌و بودجه گفت: مذاکرات اولیه در موضوع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با مجلس انجام گرفته و درباره چارچوب‌هایی توافق شده است که امیدواریم جزئیات کامل آنها نهایی شود و تا پایان رسیدگی به برنامه در مجلس، موضوع متناسب‌سازی را تعیین تکلیف کنیم.

جمعیت‌پذیری نوار ساحلی جنوب از ۱۴۰۳

اسکان ایرانیان در شهرک‌های جدید ساحلی از سال آینده در 3شهرک تیس، مکران و خلیج‌فارس آغاز می‌شود
گزارش
زندگی کنار دریا ، یکی از الگوهای جذاب زیست شهری در غالب کشورهاست و در ایران با توجه به مزیت قابل‌توجه نوار ساحلی جنوب، برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای برای اسکان بخش قابل‌توجهی از جمعیت کشور در نوار ساحلی در دستور کار قرار گرفته است.

سهم تهران از اقتصاد کشاورزی ایران

یک سوم محصولات کشاورزی گلخانه‌ای ایران در استان تهران تولید می‌شود
تازه‌ترین آمارها از متغیرهای بخش کشاورزی ایران نشان می‌دهد درحالی‌که استان تهران فقط 3.1درصد از آب مصرف شده بخش کشاورزی و 1.3درصد تعداد بهره‌برداران را به‌خود اختصاص داده و 75صدم درصد از اراضی کشاورزی کشور در این استان واقع شده، اما 4درصد از محصولات سالانه زراعی در این استان تولید می‌شود و 1.8درصد تولید محصولات باغی هم در استان تهران تولید و به بازار عرضه می‌شود.
روایت تازه از وام‌های خرد
مدیرکل عملیات پولی و بانکی بانک مرکزی می‌گوید: از این پس وام قرض‌الحسنه 150میلیون تومانی اشتغال‌زایی تنها با معرفی یک ضامن پرداخت می‌شود.
PDF اقتصاد 1
کوتاه اقتصاد 1
قیمت چای