08
دو شنبه 9 خرداد 1401
شماره 8508
صفحه‌آخر
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
اگر بگوییم از نوادر و مفاخر باستان‌شناسی ایران است، سخنی بیهوده نگفته‌ایم و به بیراهه نرفته‌ایم. او که اگر نبود شاید لایه‌تاریک تاریخ حوزه هلیل‌رود و جیرفت مانند کنارصندل، قلعه کوچک و گورستان محطوط‎ آباد جیرفت بر ما مکشوف نشده بود و به همین سبب باستان‌شناسی ایران بسیار مدیون و مرهون اوست و جز این، کندوکاو در دشت قزوین و تپه ازبکی ساوجبلاغ هم از خدمات اوست.
ملوان‌ها همه جا هستند. شهر با نگاه‌شان روشن است و چشم‌هاشان سال‌هاست که از دیوارهای خسته و ترک‌خورده  به جریان زندگی در  بندر  مه‌آلود دوخته شده‌است.
جنگ و بحران غذا
تازه به دنیا آمده‌ام. هنوز نامم را نمی‌دانم. هنوز خبری از دنیا ندارم؛ کسی هم خبر از حال من. زبان کسی را نمی‌فهمم اما از نگاهشان می‌خوانم که از من انتظار دارند.
پارک و بوستان‌ها پر شده از پیرمردها و پیرزن‌هایی که چند سالی است بازنشسته شده‌اند و برای اینکه حوصله‌شان سر نرود، سر از پارک‌های محلی در می‌آورند.

الهام ساعت‌سازان از تمدن ایران

دریچه
ساعت تنها وسیله‌ای است که حتی بدون باتری هم حداقل روزی دو بار به وظیفه‌اش عمل می‌کند، زمان صحیح را نشان می‌دهد و این وقت‌شناس دوست‌داشتنی حالا در سطح جهان منقش به تمدن کهن ایران‌زمین شده است.
تقویم/ زادروز/تولد آقای صورت زخمی

تقویم/ زادروز/تولد آقای صورت زخمی

یک بار مارتین اسکورسیزی به علاقه‌مندان جوان آثارش گفته بود: «شماها که فیلم‌های مرا تحسین می‌کنید، علتش این است که فیلم خوب ندیده‌اید.
بیرحمی
بیرحمی
اگر از آن دست آدم‌های الکی خوش‌بین هستید که کلاً تا نقدی به شخصی یا اتفاقی می‌افتد انگ سیاه‌نمایی و بدبینی می‌زنید، پیشنهاد می‌کنم وقت خودتان را برای خواندن این چند سطر تلف نکنید.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
سانتیاگو: تحقیق جدیدی نشان داده که سرو پاتاگونیا، معروف به «پدر جد»  _great grandfather_در شیلی، ممکن است بیش از  5 هزار سال سن داشته باشد و این کشور ممکن است صاحب کهنسال‌ترین درخت جهان باشد.
بی تعارف و تکلف ، مثل همین متن کوتاهی که می بینید.