23
دو شنبه 9 خرداد 1401
شماره 8508
اندیشه
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
گفتمان اسلام
آیت‌لله شهید سیدمحمد بهشتی ره:  مسلمان وظیفه دارد برای شناخت علت حوادث یا از وحی کمک گیرد یا از علم، یعنی اگر پیغمبر بزرگوار اسلام صلوات‌الله و سلامه علیه یا یکی از ائمه طاهرین سلام‌الله علیهم اجمعین صریحاً فرموده باشند که فلان عامل غیبی موجب فلان پیشامد می‌شود، این کافی است؛ دیگر منتظر نمی‌ماند، چون وحی است.

جامعه‌ غنی و مستقل در گرو پیشرفت علم

گفتاری از استاد شهید مرتضی مطهری در باب علم در اسلام
علم و دین
بحث دین و علم که‌ آیا موافق یکدیگرند یا مخالف، نظر دین درباره علم چیست و نظر علم‌ درباره دین چیست؟ سابقه طولانی دارد و کتاب‌های پرارزشی در دنیا و در عالم اسلام در همین زمینه نوشته شده است.
پژوهشی مردم‌نگارانه با رویکرد تربیتی

پژوهشی مردم‌نگارانه با رویکرد تربیتی

«فرهنگ آموزش و یادگیری» اثر دکتر محمدرضا سرکارآرانی با رویکردی فرهنگی به فرایند آموزش و یادگیری و با بهره‌گیری از روش‌های تحقیق توصیفی، تطبیقی، مطالعه موردی و مردم‌نگاری تلاش می‌کند تا مهم‌ترین ریشه‌های پیشرفت و موفقیت آموزش و پرورش ژاپن را در مقایسه با آمریکا تبیین کند و تصویری فرهنگی از ویژگی‌های فرایند آموزش و یادگیری در شرق و غرب ارائه دهد.
انواع علم از منظر علامه ‌طباطبایی
انواع علم از منظر علامه ‌طباطبایی
علامه طباطبایی در زمینه انواع علم و معرفت، تقسیم‌بندی متفاوتی را ارائه کرده است.
PDF اندیشه
کوتاه اندیشه
کتاب «نقد و بررسی مکاتب اخلاقی» مجموعه درس‌های حضرت آیت‌الله مصباح یزدی درباره فلسفه اخلاق است که در سه بخش و یک نتیجه‌گیری تدوین شده و مکمل بحث‌های مطرح شده در کتاب فلسفه اخلاق معظم‌له است.