• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 5 بهمن 1400
کد مطلب : 151918
+
-

گرینویچ/ سفر هوایی با چرخ‌ هواپیما


آمستردام: 
یک مسافر قاچاق توانست با مخفی شدن در محفظه چرخ‌های هواپیما از ژوهانسبورگ در آفریقای‌جنوبی تا فرودگاه آمستردام هلند سفر کند. سفر او از این جهت حائز اهمیت بود که تقریبا اغلب کسانی که دست به این نوع سفر می‌زنند یا در اثر حرکت‌های مکانیکی چرخ‌ها صدمه می‌بینند یا در محفظه چرخ‌های هواپیما در ارتفاع از سرما یا کمبود اکسیژن تلف می‌شوند. ویلمیکا کوستر، سخنگوی فرودگاه شیپخول در این‌باره به سی‌ان‌ان گفت: « ما از یافتن این مرد شگفت‌زده شدیم، اما از زنده بودن او پس از اینکه هواپیما بیش از ۱۰هزار کیلومتر را در دمای بسیار سرد طی کرد، شگفت‌زده‌تر شدیم». او افزود که این مسافر پس از شناسایی به بیمارستانی در آمستردام منتقل شد. قرار است وضعیت این فرد پس از بهبودی در مرکز پناهجویان (AZC) مورد بررسی قرار بگیرد. به‌گفته پلیس نظامی سلطنتی هلند، زمان پرواز بین ژوهانسبورگ و آمستردام به‌طور متوسط حدود ۱۱ساعت است و اگر پرواز در کنیا توقف داشته باشد، سفر چندین ساعت طولانی‌تر می‌شود.

کودک نیم‌میلیون دلاری

 تگزاس: زنی که قصد داشت در فروشگاه والمارت آمریکا کودکی را به قیمت پیشنهادی نیم‌میلیون دلار بخرد با پیگیری‌های پلیس دستگیر شد.
به گزارش یاهونیوز، ربکا‌ تیلور 49ساله در صف خرید به مادر کودک نزدیک شد و به او گفت که در خودرو‌اش 250هزار دلار نقد دارد و اگر کودک را به او بدهد 250هزار دلار دیگر هم به‌حساب او واریز می‌کند، مادر این کودک ابتدا تصور می‌کند تیلور شوخی می‌کند اما پس از اصرار او در نهایت موضوع  را با پلیس در میان می‌گذارد. تیلور به قدری از مبلغ پیشنهادی خود اطمینان داشته که مادر کودک را تا خودرو‌اش تعقیب می‌کند تا جایی که مادر مجبور می‌شود درهای خودرو را قفل کند. حالا تیلور برای پیشنهاد خرید این کودک دست‌کم به2 سال زندان محکوم خواهد شد.

زندان برای چیدن کاکتوس

کالیفرنیا:  مردی اهل کره‌جنوبی که تعدادی کاکتوس را در آمریکا چیده بود به 2 سال زندان و پرداخت 985هزار دلار غرامت محکوم شد. بیونگسو کیم ۴۶ساله اهل کره‌جنوبی گونه‌ای کاکتوس گوشتی با نام علمی دادلیا (Dudleya)از ساحل ایالتی دومارتَن (DeMartin) در کلامات کالیفرنیا و پارک ایالتی دِل نورته کوست ردوودز
(Del Norte Coast Redwoods)، کنده بود. کیم و همدستانش پس از بسته‌بندی گیاهان، به‌دروغ ادعا کردند آنها را از سن دیگو خریده‌اند و قصد داشتند آنها را به کره‌جنوبی قاچاق کنند. به‌گفته مراجع قضایی کیم قصد داشته است با ارائه گواهی تقلبی، گیاهان دادلیا را به کره‌جنوبی قاچاق کند.« البته صحبت چند شاخه کاکتوس نبوده و پس از بازرسی شرکت حمل‌ونقل بار، پلیس محلی موفق به کشف ۳هزار و ۷۱۵گیاه دادلیا در جعبه‌هایی با برچسب «فوری» و «گیاهان زنده» شد؛ همان گیاهانی که متهمان از زمین‌های عمومی شمال کالیفرنیا کنده بودند.» گذرنامه کیم پس از دستگیری مصادره شد، اما ژانویه سال‌جاری، او به کنسولگری کره‌جنوبی در لس‌آنجلس مراجعه و به‌دروغ ادعا کرده بود گذرنامه‌اش گم شده است و گذرنامه کره‌ای جدیدی گرفته بود.





 

این خبر را به اشتراک بگذارید