24
چهار شنبه 24 اردیبهشت 1399
شماره 7941
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

آواز تیغه‌های باز

یادداشت
2 هزار تومان بابت کرایه به تاکسی می‌دهم.
ویژه
اختلال دیس‌تایمی یا اختلال افسردگی پایدار در دسته اختلالات افسردگی قرار می­‌گیرد، با این تفاوت که شدت آن از اختلال افسردگی اساسی کمتر ولی زمان آن بیشتر است و این بیماران ذکر می‌کنند که گویا از بدو تولد افسرده بوده‌اند و به شیوه‌ای مزمن ناشاد و ناخشنودند و احساس لذت در زندگی ندارند.
امروزه می‌دانیم که ویتامین دی علاوه بر نقش آن در سوخت‌وساز کلسیم و تراکم استخوان‌‌ها، در تنظیم پاسخ‌های ایمنی در بدن هم مؤثر است.
​​​​​​​کتاب «کلان داده» یا «چگونه انقلاب اطلاعاتی زندگی ما را دگرگون می‌کند» نوشته برایان کلگ است که پری آزرم‌وند مختاری آن را به فارسی برگردانده و از سوی نشر نو منتشر شده است.
طرح روز
​​​​​​​نایروبی: طی چند‌ماه گذشته و با شیوع کووید-19در سراسر جهان مدل موی الهام گرفته شده از شکل این ویروس هم به مدل‌های مو افزوده شد.
​​​​​​​بوئنوس‌آیرس: لیونل مسی، مهاجم تیم اسپانیایی بارسلونا و ملی‌پوش آرژانتین، 500هزار یورو برای مقابله با بیماری کرونا به هموطنان خود اهدا کرد.

عکس روز

عکس روز
قرنطینه شهر دیگری در چین

قرنطینه شهر دیگری در چین

​​​​​​​شولان: چین با پیدایش مبتلایان جدید کووید- 19، اقدام به قرنطینه کامل شهر شولان در نزدیکی مرز کره‌شمالی و روسیه کرده است.
تبریک روز جهانی مادر با فاصله
تبریک روز جهانی مادر با فاصله
​​​​​​​آنتاریو: فرزندان یک مادر کانادایی ساکن شهر میسیساگا برای تبریک این روز با حضور ناگهانی پشت در گاراژ، او را غافلگیر کردند.
سلامت
​​​​​​​نتیجه بررسی هوش مصنوعی نشان می‌دهد که سیاست استفاده از ماسک مؤثرتر از قرنطینه است؛ کارشناسان عقیده دارند، بدون استفاده از ماسک و حتی با تأکید بر رعایت ادامه فاصله اجتماعی، میزان عفونت افزایش یافته و نیمی از جمعیت به آن مبتلا می‌شوند.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
دومین دوره مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا، انتخابی رقابت‌های قهرمانی جهان در گواتمالا، روز گذشته با قهرمانی تیم فوتسال ایران به پایان رسید و تیم‌های قزاقستان و تایلند دوم و سوم شدند.
​​​​​​​پژوهشگران دریافته‌اند که مورچه‌های چوب خاطرات کوتاه و بلندمدت را در سمت‌های مختلف مغز خود ذخیره می‌کنند.
​​​​​​​آزمایش روی مغز کودکانی که در معرض دعوای بین پدر و مادرشان قرار گرفته‌اند، نشان می‌دهد الگوی مغزی این کودکان مشابه سربازانی است که در جنگ بوده‌اند! کودک با گریه مادر احساس ناامنی می‌کند! یکی از بدترین رفتارها با کودکان، دعوای شدید پدر و مادر با هم در برابر کودک است.