24
دو شنبه 26 آذر 1397
شماره 7554
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

موبایل و لیلی و مجنون

فراواقعیت
مجنون که از عشق لیلی آواره کوه و بیابان بود، یک روز که با شیرها گفت‌وگو می‌کرد، یکی از آنها با دیدن گریه و زاری مجنون، 2 گوشی موبایل به او داد و گفت: «یکی را خودت نگه دار و دیگری را به لیلی برسان تا بتوانید با هم حرف بزنید.»
ویژه
پیش از تاریخ و از دوره غارنشینی، قبل از آنکه خط و کتابتی بوده باشد، امکانات داستان فراهم بوده است.
جمعیت به هم فشرده است. وسط اتوبوس سرپا ایستاده‌ایم .
مجموعه «تاریخ ایران: روایتی دیگر» به دبیری بهزاد کریمی، شامل بررسی سیر تحولات تاریخ ایران است با نگاهی تازه و با اتکا بر منابع معتبر و روش‌های مقبول در پژوهش‌های تاریخی. ویژگی اصلی این مجموعه داشتن نگاهی همه‌جانبه، فرهنگی و انتقادی به رویدادهای تاریخ ایران در عرصه ایرانِ فرهنگی است و در تلاش است تاریخ را نه به قصد ماندن در گذشته و نه برای تفاخر و تحقیر در حال، بلکه برای ساختن آینده‌ای روشن روایت کند.
طرح روز
پکن: مردی در چین که عادت داشت جوراب‌هایش را هر شب بو کند، دچار عفونت ریه شد‌ و سرانجام جان باخت.
لاسپیدریتاز: یک دانش‌آموز دوره ابتدایی در آرژانتین پس از اینکه متوجه شد در منطقه آنها مدرسه به اندازه کافی وجود ندارد، به کمک خانواده‌اش مدرسه ساخته است.

عکس روز

عکس روز
دفاع از تراریخته‌ها

دفاع از تراریخته‌ها

فلوریدا: استاد علوم غذایی و تغذیه در دانشگاه فلوریدا گفت: از میان شمار بسیار محصولات تراریخته تنها ذرت‌ها مشکل‌ساز شده‌اند و این درحالی است که باقی محصولاتی از این نوع هیچ مشکلی ندارند.
کشف مقبره 4400ساله
کشف مقبره 4400ساله
قاهره: باستان‌شناسان مصری مقبره‌ای را کشف کرده‌اند که در نوع خود بی‌نظیر توصیف شده است؛ این آرامگاه متعلق به یک کاهن دربار فراعنه است که ۴۴۰۰ سال دست‌نخورده باقی مانده بود.
مهارت
بهترین بازی برای کودکان بازی‌هایی است که کودک بتواند بسازد و خراب کند، مثل شن‌بازی، لگو‌سازی‌ و بازی‌هایی از این دست.

سهل خجندی و صاحب دیوانی سمرقند

قصه‌های کهن
ابوفضل بلعمی، سهل خجندی را به ریاست امور مالی و اداری سمرقند گماشت.

کِلک

استخوان دادن به سگ چندان کار خیر نیست. کار خیر آن است که استخوانت را با سگ سهیم شوی؛ وقتی که خودت هم به اندازه آن سگ گرسنه هستی.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
جلال‌الدین‌محمد بلخی،‌ زاده 604قمری از آن روز که در بزم شعر پارسی سماع کرد و الهامات موزونش به رشته تحریر درآمد برای بسیاری از فارسی‌زبان‌ها و باقی رهجویان مسیر حقیقت در جهان تبدیل به مولانا شد.
نسخه‌ای‌ اصل و نادر از رمان «طرف خانه سوان» نوشته مارسل پروست، نویسنده فرانسوی، در حراجی ساتبیز فرانسه 1/5میلیون یورو به فروش رسید که رکورد بی‌سابقه‌ای را در بالاترین قیمت فروش یک نسخه اصل به زبان فرانسه به ثبت رساند.
مراسم وزن‌کشی 4 وزن دوم رقابت‌های کشتی آزاد سیزدهمین دوره بازی‌های آسیایی در بانکوک برگزار شد و کشتی‌گیران ایرانی حریفان خود را شناختند.