• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
پنج شنبه 11 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 99570
+
-

خبرهای کوتاه/شهر

ممنوعیت پخش خیرات در بهشت زهرا(س)
  سعید خال، مدیرعامل سازمان بهشت‌زهرای تهران: 
پخش و توزیع افطاری و خیرات در محدوده بهشت‌زهرا ممنوع است و درصورت مشاهده، تذکر داده می‌شود. امسال با توجه به ضرورت پیشگیری از شیوع کرونا و لزوم رعایت نکات بهداشتی هیچ‌گونه مراسم رسمی در گلزار شهدا برگزار نمی‌شود. درب‌های بهشت زهرا(س) در طول روز همچنان با محدودیت باز است و هنگام اذان مغرب بسته می‌شود. (باشگاه خبرنگاران جوان)

ساخت جایگاه‌های سـوخت محلی در منطقه2
  رسول کشت‌پور، شهردار منطقه‌2: 
220نازل سوخت موجود در منطقه پاسخگوی تقاضا نیست، افزایش جایگاه‌های سوخت کوچک مقیاس در دستور کار قرار گرفت و با برنامه‌ریزی صورت گرفته افزایش 100نازل سوخت پیش‌بینی شده است. براساس برنامه پیش‌بینی شده با افزایش جایگاه‌های سوخت طول پیمایش به 3کیلومتر و زمان انتظار به 8دقیقه کاهش پیدا می‌کند. (همشهری)

ابلاغ سند راهنمای بررسی نماهای ساختمانی
  عبدالرضا گلپایگانی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران: 
سند و راهنمای بررسی نماهای ساختمانی در کمیته‌های نمای شهرداری تهران تدوین شد. این سند که با هدف دانش‌افزایی و تسهیل در روند تأیید پرونده‌های ارسالی تهیه شده است، برای استفاده کنشگران این حوزه ابلاغ شد. گرچه استفاده از این سند نمی‌تواند منجر به تصمیم‌گیری یکدست درخصوص نماهای ساختمانی بشود، اما می‌تواند زمینه‌ساز یکدست شدن تصمیم‌گیری اعضای کمیته‌های نمای مناطق 22گانه باشد. (همشهری)

پرداخت کارت‌ هدیه یک‌میلیون تومانی به زنان سرپرست خانوار 
  زهرا نژادبهرام، عضوهیأت رئیسه شورای شهر تهران:
کارت‌های هدیه یک میلیون تومانی به ۲هزار و ۲۰۰نفر از زنان پرست خانوار اختصاص یافت. اعتبارات این بخش توسط بنیاد مستضعفان تامین شده است. فرایند شناسایی زنان سرپرست خانوار نیز توسط اداره کل بانوان شهرداری تهران و از طریق مجموعه‌های کوثر و کارآفرینی صورت گرفته است. در زمینه توزیع کارت‌های هدیه بین دستفروشان نیز صحبت‌هایی با رئیس بنیاد مستضعفان شده است و به‌احتمال زیاد نوبت سوم توزیع این کارت‌ها نیز انجام می‌گیرد.(ایلنا)

درآمد شهرداری از قانون مالیات بر ارزش افزوده
  مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران:
درآمد شهرداری تهران در پی مصوبه جدید مجلس اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده 1500میلیارد تومان افزایش یافته است. در بودجه امسال مبلغ ۴۵۰۰ میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده (بدون اثرات بحران کرونا) پیش‌بینی شده بود که حالا با این مصوبه جدید مجلس بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ میلیارد تومان سالانه به درآمد شهرداری‌ها اضافه می‌شود. دقت داشته باشید که درصورت تصویب شورای نگهبان، در متن قانون قید شده است که این تقسیم‌بندی جدید از دو دوره مالیاتی پس از ابلاغ لازم‌الاجرا است.(ایسنا)

این خبر را به اشتراک بگذارید