• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 8 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 99330
+
-

منهای فوتبال

  علت فوت دوچرخه‌سوار نوجوان
خسرو قمری، رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری، مهیار فرزانه را مقصر مرگ خودش می‌داند. فرزانه، دوچرخه‌سوار یزدی و عضو تیم نوجوانان ایران بود که حین تمرین تصادف کرد و دچار مرگ مغزی شد. فرزانه در حال تمرین در مسیر یزد به تفت بود که با یک خودروی سواری برخورد کرد. قمری درباره این اتفاق گفته است: «مهیار فرزانه، یکی از استعداد‌های برتر طرح استعدادیابی فدراسیون دوچرخه‌سواری بود. او بدون هماهنگی با هیأت دوچرخه‌سواری استان به تمرین رفته بود که متأسفانه یک راننده از عقب با دوچرخه فرزانه برخورد کرد. باید به خانواده او و جامعه دوچرخه‌سواری تسلیت بگویم. امیدوارم رکابزنان ما با هماهنگی هیأت‌های استانی تمرین‌های خود را دنبال کنند تا حوادث را کاهش دهند.» فرزانه شنبه‌شب دچار مرگ مغزی شد و خانواده او تصمیم گرفتند اعضای بدنش را اهدا کنند. مجتبی فرهمند، رئیس هیأت دوچرخه‌سواری یزد، به ایرنا گفته است: «فرزانه بعد از تصادف قطع نخاع شد و سطح هوشیاری پایینی داشت و شنبه‌شب دچار مرگ مغزی شد و خانواده‌اش اعضای بدن او را اهدا کردند.»

  ووشوی قهرمانی آسیا اسفند برگزار می‌شود
فدراسیون ووشوی آسیا، مسابقات قهرمانی آسیا را با تأخیر برگزار می‌کند. این رقابت‌ها قرار بود اواخر آبان امسال و به میزبانی هند برگزار شود اما فدراسیون آسیا اعلام کرده است به‌دلیل شیوع کرونا، ووشوکاران بهمن یا اسفند رقابت می‌کنند. پیش از این هم فدراسیون جهانی برگزاری جام‌جهانی تالو را به سال‌2020 موکول کرده بود. با شیوع کرونا در ایران، تمرینات تیم ملی هم تعطیل شد.

 کشتی‌گیران زن در مسابقات قهرمانی جهان
با اینکه بیشتر مسابقات به‌دلیل شیوع کرونا لغو شده‌اند، ولی فاطمه درخشانی، نایب‌رئیس زنان فدراسیون کشتی گفته است تیم ملی آلیش زنان به مسابقات قهرمانی جهان ترکیه اعزام می‌شود. مسابقات قهرمانی جهان قرار است آبان‌ماه در ترکیه برگزار شود. درخشانی به ایرنا گفته: «اتحادیه جهانی هنوز تصمیمی برای لغو این مسابقات نگرفته است. اگر این رقابت‌ها برگزار شود، تیم را در 6وزن اعزام می‌کنیم.» به‌گفته درخشانی، اگر این مسابقات برگزار شود، اردوهای تیم ملی هم تشکیل می‌شود. امسال قرار بود مسابقات آلیش قهرمانی آسیا هم از 10تیر‌ماه در قرقیزستان برگزار شود ولی به‌دلیل شیوع کرونا لغو شد. به گفته درخشانی، احتمال دارد کنفدراسیون آسیا امسال این رقابت‌ها را برگزار نکند.

این خبر را به اشتراک بگذارید