• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
دو شنبه 8 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 99318
+
-

لیست خاکستری پرسپولیس

5 بازیکن که آینده‌ای مبهم در جمع سرخپوشان دارند

لیست خاکستری پرسپولیس

بهروز رسایلی

یحیی گل‌محمدی گفته در پرسپولیس «لیست مازاد» وجود ندارد که می‌توان این ادعا را نوعی تعارف رایج مربیان در مقطع پایانی فصل دانست. با این حال حتی اگر حق را به سرمربی سرخ‌ها بدهیم و بپذیریم که او در ذهنش روی هیچ نامی خط سیاه نکشیده، باز چند بازیکن خاص هستند که شرایط پیچیده‌ای برای ادامه همکاری دارند.

  جلال حسینی
بیشترین کنجکاوی خبرنگاران در مورد دیدگاه یحیی گل‌محمدی نسبت به ادامه همکاری با جلال حسینی است. کاپیتان سرخپوشان سال آینده 40ساله خواهد شد و البته خودش شایعه خداحافظی در پایان مسابقات امسال را تکذیب کرده است. جلال قصد دارد به همکاری با پرسپولیس ادامه بدهد، اما باید دید یحیی هم راضی به این کار هست یا نه. یادتان باشد جلال در تیم گل‌محمدی هم نیمکت‌نشینی را تجربه کرده و حتی یک‌بار بین دونیمه بازی با شارجه به دلایل فنی تعویض شد. به هر حال لیست بزرگسالان تیم‌ها هم محدودیت‌های خاص خودش را دارد. با وجود این هیچ‌چیز در مورد حسینی روشن نیست و سرنوشت او را صرفا محاسبات ذهنی یحیی مشخص خواهد کرد. شاید اگر جلال نیمکت‌نشینی را قبول کند، گل‌محمدی هم بدش نیاید یک فصل دیگر کاپیتان را کنار تیم نگه دارد.

  محمد انصاری
در لیگ نوزدهم هرگز نشانی از آن مدافع استاندارد و آماده فصول قبل نداشته است. امسال انتقادات زیادی از نمایش‌های محمد انصاری شده؛ انتقاداتی که می‌گویند بعضا به رختکن تیم هم رسیده و یک‌بار واکنش اینستاگرامی او را به‌دنبال آورد. یحیی در این مدت نشان داد انتخاب اولش برای پست دفاع چپ محمد نادری است. با وجود این ادامه حضور نادری در جمع سرخپوشان بستگی به مذاکرات پرسپولیس با باشگاه بلژیکی دارد. اگر نادری جدا شود، انصاری به احتمال فراوان ماندگار خواهد شد، اما اگر نادری بماند، وضعیت حاج‌محمد کمی پیچیده می‌شود. به هر حال او مدافعی نیست که روی زمین بماند و پارسال هم عکس مذاکره‌اش با زنوزی را برای مدیران پرسپولیس رو کرد. بد نیست بدانید اخیرا شایعاتی در مورد علاقه یحیی گل‌محمدی به بازگرداندن شایان مصلح بر سر زبان‌ها افتاده بود.

  امید عالیشاه
امید عالیشاه بازیکن خوبی است، اما در پرسپولیس پرستاره فعلی طبیعتا شانس چندانی برای بازی پیدا نمی‌کند. او در دوره برانکو نیمکت‌نشین شد و حاشیه ساخت، دوره کالدرون هم همین اتفاق رخ داد و شاید این شتر جلوی در خانه گل‌محمدی هم بخوابد. عالیشاه بعد از تغییر کادرفنی سرخپوشان نیز فرصت چندانی برای حضور در زمین پیدا نکرده و اگر ادعای یحیی در مورد حفظ همه ستاره‌های تیم درست باشد، بعید است باز هم امید در رقابت با امثال امیری، ترابی و... بختی برای بازی پیدا کند. این در حالی است که طبیعتا اگر عالیشاه قصد جدایی داشته باشد، مشتریان دست به نقدی در لیگ برتر خواهد داشت.

 سیامک نعمتی
شرایط او هم شبیه امید عالیشاه است و پشت ترافیک بازیکنان سرشناس مانده. سیامک نعمتی البته نسبت به عالیشاه 2برتری دارد؛ یکی اینکه تصویر واقعی‌تری از خودش در ذهن دارد و کمتر غر می‌زند، دیگری آنکه قادر است در شرایط اضطراری، دفاع راست هم بازی کند. این 2برتری شاید سیامک را در پرسپولیس نگه دارد. اخیرا شایعه شده بود باشگاه پرسپولیس او را در ازای بخشی از رقم رضایتنامه یحیی گل‌محمدی به شهرخودرو واگذار می‌کند که این شایعه عجیب تکذیب شد!

 اوساگونا
به وضوح روشن است که یحیی گل‌محمدی از سر رودربایستی از اوساگونا تعریف می‌کند. دلیل این مسئله هم مشخص است؛ اینکه اوساگونا خرید خود یحیی بود و او گفت حتی 10روز قبل از حضورش در پرسپولیس برای جذب این بازیکن اوکی داده بود. با این حال مهاجم آفریقایی که در این چند بازی گلی هم نزد، انتظارات را برآورده نکرده و روشن نیست فصل آینده هم در جمع سرخپوشان ماندگار باشد. به‌نظر می‌رسد سرنوشت اوساگونا بستگی به این دارد که علیپور می‌ماند و باشگاه می‌تواند یک فوروارد دیگر هم بگیرد یا نه.

این خبر را به اشتراک بگذارید