• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 8 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 99321
+
-

فقط رادو را داشتی بیرو...!

در مورد نگاه عجیب همنسلان بیرانوند به او

فقط رادو را داشتی بیرو...!

علیرضا بیرانوند طی سال‌های گذشته دوران درخشانی را پشت سر گذاشته و واقعا اغراق نیست اگر بگوییم تقریبا از همه همنسلان و همدوره‌ای‌های خودش یک سر و گردن بالاتر بوده است. با وجود این نکته عجیب آن است که رقبای بیرو، معمولا زیر بار پذیرفتن این واقعیت نرفته و قبول نکرده‌اند که علیرضا سطح کیفی بهتری نسبت به آنها دارد. به‌عنوان مثال رابطه رشید مظاهری با بیرانوند هرگز تعریفی نداشته و طرفین در فضای مجازی کم به هم متلک‌پرانی نکرده‌اند. شهریور پارسال مظاهری حتی پا را از این هم فراتر گذاشت و بعد از اهدای جایزه بهترین دروازه‌بان لیگ هجدهم به بیرانوند، به تندی علیه او و داوران و برگزارکنندگان مراسم مصاحبه کرد.
اگر تحقیق کنید می‌بینید سوشا مکانی هم کم‌وبیش همین نگاه را به بیرانوند دارد، اما از همه جالب‌تر حکایت علیرضا حقیقی است که در برنامه دورهمی به صراحت گفت خودش را بالاتر از بیرو می‌بیند! حتی حامیان پرسپولیسی حقیقی هم روی کیفیت او بحث جدی دارند، اما این دروازه‌بان نمی‌پذیرد مهارکننده پنالتی کریس رونالدو تواناتر از اوست. شاید بامزه باشد اگر یک روز بنشینیم و استدلال‌های حقیقی در مورد این ادعای جالبش را بشنویم!
این وسط اما یک نکته غم‌انگیز وجود دارد؛ اینکه در کشاکش انکار شایستگی‌های بیرانوند توسط رقبای ایرانی‌اش، این فقط بوژیدار رادوشویچ بود که در تمام این سال‌ها، متواضعانه از رقیب شماره یکش در پرسپولیس تعریف و تمجید کرد و حضور در ترکیب اصلی را حق او دانست. رادو علاوه بر تحمل بی‌حاشیه نیمکت‌نشینی در پرسپولیس، رکورددار نقل قول تحسین‌آمیز در مورد بیرانوند هم هست و بارها او را بهترین گلر آسیا دانسته، اما افسوس که بیرو با تنها ستایشگر خود خوب تا نکرد. بعد از فیکس‌شدن رادوشویچ در دوره کالدرون، بدقلقی‌های بیرانوند با او شروع شد و حاشیه‌هایی بین دو طرف اتفاق افتاد که بردباری و رازداری رادو مانع از انتشار آنها شده است. این در حالی است که انصافا بررسی عملکرد این دو دروازه‌بان در لیگ نوزدهم به وضوح نشان می‌دهد رادو کارنامه‌ای به‌مراتب بهتر از بیرو داشته، اما علیرضا نتوانست شکست در رقابتی را بپذیرد که 3سال برنده‌اش بود، بنابراین زیر میز زد و تنها رقیب مهربانش را رنجاند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید