• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
دو شنبه 8 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 99315
+
-

مرداد 99؛ تاریخی تازه برای واگذاری پرسپولیس و استقلال

رئیس سازمان خصوصی‌سازی می‌گوید به‌زودی دارایی‌های 2باشگاه پرطرفدار قرمز و آبی از بدهی‌هایشان بیشتر شده و آنها وارد بورس خواهند شد

علیرضا صالح، رئیس سازمان خصوصی‌سازی می‌گوید باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال تا مردادماه در بورس پذیرش می‌شوند.
او که با برنامه در انتهای الوند شبکه2 تلویزیون صحبت می‌کرد، مدعی شد که کارهای ورود پرسپولیس به بورس تقریبا نهایی شده و استقلال هم به‌زودی نهایی می‌شود: «دارایی‌ها و برند باشگاه پرسپولیس مشخص شده. این باشگاه برند ۴۵طبقه خود را در اداره مالکیت معنوی شرکت‌ها ثبت کرده و در حال ارزیابی است. برای باشگاه استقلال نیز، بررسی دارایی‌ها و ارزشگذاری در حال انجام است، ضمن اینکه ۵طبقه از برند باشگاه استقلال به ثبت رسیده و ۴۰طبقه دیگر در حال ثبت است.»
طبق ادعای رئیس سازمان خصوصی‌سازی 2ورزشگاه مرغوبکار و درفشی‌فر به نام استقلال و پرسپولیس شده‌ است. او همچنین گفته که قرار است مالک ساختمان‌هایی شوند که فدراسیون فوتبال از سال‌ها پیش در اختیارشان قرار داده بود: «سند ساختمان‌های در اختیار این 2باشگاه به نامشان ثبت نشده بود و با توجه به برنامه زمانی که در هیأت واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی داشتیم، در این خصوص جلسات متعددی با وزارت ورزش و جوانان برگزار کردیم. با اهدای ساختمان‌ها و 2زمین به سرخابی‌ها به‌طور عملی دارایی‌های استقلال و پرسپولیس از بدهی‌های آنها بیشتر می‌شود و ورشکست نمی‌شوند.»اولین بار نیست که یک مقام دولتی ادعا می‌کند پرسپولیس و استقلال به‌زودی به بخش خصوصی واگذار می‌شوند. آرشیو اخبار می‌گوید نخستین‌بار در دولت سیدمحمد خاتمی این موضوع مطرح شد. در 8سال دولت محمود احمدی‌نژاد هم بارها مدیران ورزش دم از واگذاری زدند. این روند خسته‌کننده و تکراری در دولت حسن روحانی هم تکرار شد. چندبار بحث مزایده به میان آمد و حتی کار به بررسی اهلیت خریداران کشیده شد. اما هربار به بهانه‌ای واگذاری منتفی شد.ابتدای سال1398، مسعود سلطانی‌فر در گفت‌وگویی به صراحت پایان سال را زمان قطعی واگذاری عنوان کرد. ادعایی که رفت کنار دیگر ادعاهای مدیران دولتی در چند دهه اخیر.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید