• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 7 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 99226
+
-

فوتبال زنده می‌شود

هلند در تصمیمی جنجالی، پرونده لیگ و جام حذفی این کشور را بست، این در حالی است که تعدادی دیگر از لیگ‌های معتبر به زودی مسابقاتشان از سر گرفته می‌شود

لیگ کره‌جنوبی از هشتم ماه مه یعنی یک روز پس از بوندس‌لیگا و کمتر از 2هفته دیگر به‌عنوان نخستین لیگ بعد از تعطیلی ناشی از ویروس چینی از سر گرفته خواهد شد. در ایران هم به باشگاه‌ها اعلام شده که از 20اردیبهشت برای آغاز تمرینات آماده باشند. هنوز تاریخ دقیق ادامه لیگ اعلام نشده اما به‌نظر می‌رسد از بعد عید فطر به‌صورت فشرده و به‌مدت 40روز، 9هفته باقیمانده از لیگ برگزار شود؛ البته بدون تماشاگر. در اروپا هم تحرکاتی برای ازسرگیری لیگ‌ها آغاز شده که فوتبال‌دوستان را امیدوار کرده است؛ هرچند 2لیگ به شکل متفاوتی پایان خود را اعلام  کرده‌اند.

  بلژیک
لیگ بلژیک زودتر از بقیه به کرونا واکنش نشان داد. ژوپیترلیگ درحالی‌که کلاب بروخه در صدر 15امتیاز با تیم دوم یعنی خنت فاصله داشت با معرفی صدرنشین به‌عنوان قهرمان، به پایان رسید.

  هلند
اردیویزی هم به‌دلیل تأکید دولت هلند روی تعطیلی مسابقات ورزشی ملغی شد اما هیچ تیمی به‌عنوان قهرمان یا سقوط‌کننده معرفی نشد. آژاکس هم‌امتیاز با آلکمار و با تفاضل گل بهتر در صدر قرار داشت. این نخستین‌بار بعد از 75سال (جنگ جهانی دوم) است که لیگ هلند به اتمام نمی‌رسد.

  رومانی
فدراسیون فوتبال این کشور لیگ را در هزار کیلومتر آن‌طرف‌تر و در آنتالیا برگزار خواهد کرد؛ بدون تماشاگر و به‌صورت فشرده و جابه‌جایی تیم‌ها با پروازهای چارتر.

  بدون تعطیلی
غیر از بلاروس که رئیس‌جمهور آن اعتقادی به قرنطینه ندارد و کرونا را یک سرماخوردگی ساده می‌داند، لیگ فوتبال نیکاراگوئه هم در حال برگزاری است و اصلا تعطیل نشده. این 2 لیگ تنها لیگ‌های باقیمانده برای پیگیری و پیش‌بینی نتایج هستند.

  لیگ قهرمانان
طبق توافق یوفا با فدراسیون‌های فوتبال، لیگ‌های داخلی تا 10مرداد به پایان خواهند رسید و پس از آن به‌مدت یک‌ماه دیدارهای لیگ قهرمانان و لیگ اروپا برگزار می‌شود؛ احتمالا به‌صورت متمرکز.

  لالیگا
وزارت بهداشت اسپانیا آزمایش‌هایی را که انجمن لالیگا برای ازسرگیری تمرینات پیشنهاد داده، متوقف کرده اما به تیم‌ها اعلام شده می‌توانند تمرین را ازسر بگیرند. فقط رئال‌مادرید هنوز متقاعد به آغاز تمرینات نشده. با این‌حال خبر رسیده که این تیم هم از 15اردیبهشت به تمرین برمی‌گردد. رئال قصد دارد بازی‌های بدون تماشاگر را در ورزشگاه دی‌استفانو که زمین تیم دوم باشگاه یعنی کاستیاست برگزار کند. بلیت‌های خریداری‌شده هم باید به هواداران برگردانده شود یا ذخیره شود برای فصل آینده. فوتبال حرفه‌ای در اسپانیا 1/37% از تولید ناخالص داخلی کشور را تشکیل می‌دهد و این ورزش بیش از 180هزار شغل ایجاد کرده است. پس مطمئن باشید لیگ نیمه‌کاره رها نمی‌شود.

  لیگ برتر
تاریخ دقیق انجام این مسابقات هنوز اعلام نشده اما هرچه هست باید فشرده برگزار شود و تا پیش از 10مرداد به پایان برسد، چون نیمه دوم مرداد موعد برگزاری بازی‌های لیگ قهرمانان و لیگ اروپاست.

 بوندس‌لیگا
پس از جلسه‌ای بین نمایندگان 36باشگاه دسته اول و دوم بوندس‌لیگا، توافق شد که بازی‌ها از 9مه (20اردیبهشت) از سر گرفته شود ولی تحقق آن با اجازه دولت و مسئولان وزارت بهداشت خواهد بود؛ در واقع پس از کسب مجوزهای لازم، فوتبال آلمان می‌تواند ازسر گرفته شود. در بازی‌های بوندس‌لیگا حداکثر باید 322نفر داخل و اطراف ورزشگاه حضور داشته باشند و در بوندس‌لیگای دو، این عدد به 270نفر تقلیل خواهد یافت.

این خبر را به اشتراک بگذارید