• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 31 فروردین 1399
کد مطلب : 98635
+
-

استقلال و تکرار بحران

مشکلات مالی آبی‌ها خبر تازه‌ای نیست سعادتمند با اسپانسر جدید وعده داده‌اش، می‌تواند از این ماجرا عبور کند؟

مشکلات مالی تیم‌های فوتبال ایران مسئله تازه‌ای نیست. حالا و با توجه به بحران کرونا وضعیت پیچیده‌تر از قبل شده است. آبی‌ها بعد از تحولات هیأت مدیره، عابربانک جدیدشان موسوی را از دست دادند و حالا مدیرعامل جدید با وعده اسپانسر تازه و حل مشکلات پا به میدان گذاشته است. علاوه بر هزینه‌های جاری و مطالبات عقب‌افتاده بازیکنان، بزرگ‌ترین چالش استقلال بدهکاری‌های خارجی است. وینفرد شفر، بویان و مارتین فورکل، مربی بدنساز فصل گذشته استقلال 3 نفری هستند که موعد پرداخت مطالباتشان گذشته و باشگاه هنوز پولی به آنها پرداخت نکرده است. این 3 نفر درصورتی که کمیته انضباطی فیفا را در جریان بگذارند که هنوز پول‌شان را دریافت نکرده‌اند، می‌توانند استقلال را از دو پنجره نقل و انتقالاتی محروم کنند. در این بین شفر به مدیران استقلال فرصت مذاکره داده است اما از بین فورکل و بویان هرکدام کمیته انضباطی فیفا را در جریان پرداخت نشدن مطالباتشان قرار بدهند دو پنجره نقل و انتقالاتی آبی‌ها بسته خواهد شد. البته برخلاف گذشته اگر باشگاهی پنجره نقل و انتقالاتی‌اش بسته شود در صورت پرداخت بدهی خود می‌تواند آن را باز کند و از این بابت مشکلی وجود نخواهد داشت.
مسئولان استقلال پیش از سال جدید در نامه‌ای به فیفا خواستار پرداخت طلب 3  وکیل خارجی خود، برای حل پرونده سرور جپاروف، گادوین منشا و مارتین فورکل از محل درآمدهای خود در فیفا بودند. باشگاه استقلال 340هزار دلار در فیفا دارد، اما هنوز یک‌ماه است که فیفا پاسخی به مسئولان استقلال نداده است که البته یکی از دلایل آن تعطیلی فیفا به‌دلیل شیوع ویروس کروناست. از طرفی، باشگاه استقلال در روزهای ابتدایی اردیبهشت‌ماه فرصت دارد برای فرار از محرومیت طلب افراد ذکر شده را پرداخت کند.سعادتمند اما هفته گذشته در برنامه دوشنبه شب فوتبال برتر پا را از این فراتر گذاشت و مدعی شد که تا پایان فروردین به بازیکنان پرداختی خواهد داشت. با این حساب مدیرعامل جدید باشگاه استقلال باید بخشی از مطالبات بازیکنان این تیم را پرداخت کند تا بتواند به نخستین وعده مدیریتی عمل کند.آنچه مسلم است درصورتی که وعده سعادتمند عملی نشود ممکن است بازیکنان به این موضوع واکنش نشان بدهند که این مسئله باعث می‌شود مدیرعامل باشگاه استقلال خیلی زودتر از حد انتظار طعم حاشیه در یک باشگاه بزرگ را بچشد.

  حرف و حدیث‌های اسپانسر جدید
محمدرضا داداشیان مطابق روال همه عاشقان شهرت که پا به عرصه ورزش می‌گذارند در فضای مجازی پر قدرت ظاهر شده. او در صفحه اینستاگرامش مدعی شده که می‌تواند 100میلیارد به استقلال تزریق کند. با این حال روز گذشته در فضای مجازی تصویر چکی به مبلغ 20میلیون تومان از او دست به‌دست می‌شد که به‌علت عدم‌کفایت موجودی برگشت خورده بود. داداشیان که مدعی است هلدینگ ملل را در سیطره دارد پیش از این مالک باشگاه اکسین البرز هم بوده که بعدا به گل ریحان تغییر نام داده است. این اسپانسر جدید که حرف و حدیث‌هایی درباره تعلق‌خاطرش به تیم رقیب هم شنیده می‌شود هنوز نیامده حاشیه‌ساز شده و بعید به‌نظر می‌رسد بتواند کلاف سر درگم استقلال را سر و سامان دهد.

جلسه سعادتمند با خانواده پورحیدری
این روزها جلسات مدیرعامل استقلال در شرایطی به‌صورت منظم برگزار می‌شود که این باشگاه در شرایط بحرانی قرار دارد. بعد از 3 جلسه سعادتمند با پیشکسوتان استقلال، دیروز خانواده مرحوم منصور پورحیدری جلسه‌ای با مدیرعامل جدید استقلال برگزار کردند و با او به گفت‌وگو پرداختند. همچنین مهدی فنونی‌زاده دیگر پیشکسوت استقلال هم با حضور در دفتر باشگاه با سعادتمند به گفت‌وگو پرداخت. فریده شجاعی همسر مرحوم پورحیدری در پایان جلسه با سعادتمند به خبرنگاران گفت:« ما برای خیرمقدم خدمت ایشان رفتیم و بحث مطالبات منصور پورحیدری مطرح نشد. منصور مطالباتش یک عمر است که چون خودش در زمان حیات نخواست ما پیگیر آن نشدیم ولی به هرحال این طلب آخر او 400میلیون تومان است. در این بین یک اختلاف حساب بین او و استقلال وجود دارد که امیدوارم حل شود. ما هرگز به فکر شکایت از باشگاه نیستیم و همیشه گفته‌ایم یک نفر پیدا می‌شود و مطالبات او را پرداخت می‌کند.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید